خبرهای داغ:
دبیر انجمن دندانپزشکی ایران در استان فارس بازار نظارت برکیفیت و قیمت بر روی مواد دندانپزشکی را نابسامان اعلام کرد و گفت: ۹۷ درصد خدمات دندانپزشکی در استان فارس توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۷۲۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

امیر عزمی بر واقعی شدن تعرفه‌های دندانپزشکی در استان فارس تاکید کرد و اظهارداشت: گران بودن خدمات دندانپزشکی با حمایت شرکت‌های بیمه‌گر و مراکز دولتی تعدیل می‌شود در حالی که در استان فارس 40 درصد بیماران به دلیل عدم حمایت شرکت‌های بیمه‌گر کشیدن زود هنگام دندان را انتخاب می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی استان فارس با بیان اینکه امروزه اقدامات پیشگیری دهان ودندان در سبد خانوارها به فراموشی سپرده شده است، افزود: این موضوع آینده بهداشت جامعه را به خطر می‌اندازد و در حال حاض در شیراز 30 درصد مطب‌های دندانپزشکی تعطیل شده است.

وی گفت: در حال حاضر در استان فارس 97 درصد اقدامات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی ارائه می شود که این مساله قیمت خدمات دندانپزشکی را افزایش داده است.

عزمی خاطرنشان کرد: امروزه  یک دندانپزشک  به اجبار برای راه‌اندازی یک مطب و درمانگاه خصوصی باید هزینه‌ای بسیار بالا از جیب پرداخت کند در صورتی که این هزینه‌ها در بخش دولتی بسیار اندک است که همین مسئله سبب اختلاف قیمت در خدمات دندانپزشکی می‌شود.

عضو هیئت مدیر انجمن دندانپزشکی ایران بیان کرد: تعیین تعرفه دندانپزشکی برخلاف قانون مصوب مجلس از سازمان نظام پزشکی استان گرفته و به وزارت بهداشت تفویض شده است.

وی درباره شایعاتی مبنی براینکه کیفیت آب شیراز بر بیماری‌های دهان ودندان تاثیرگذار است، افزود: این نظریه هیچگاه علمی نبوده و تنها فلوراید بیش از اندازه آب در مناطق لار، لامرد و مناطق جنوبی کشور سبب شده رنگ دندان‌های مردم آن منطقه تغییر کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها