خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه امام رضا(ع) جلوه‌ای از حقیقت مذهب تشیع است، گفت: باید گفتمان سبک زندگی رضوی در جامعه رواج یابد و نه تنها در مسائل ظاهری بلکه در مسائل اعتقادی و فکری باید به امام رضا (ع) اقتدا کرد.
کد خبر: ۸۷۰۹۷۱۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
آیت‌الله اسدالله ایمانی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: رسیدن به امام رضا(ع) ضامن رسیدن به امام عصر (عج) و حقیقت شیعه است بنابراین ترویج سبک زندگی رضوی برای جامعه امروز امری حیاتی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید سبک زندگی رضوی در قالب‌های مختلف هنری عرضه شود، گفت: تاریخ زندگی امام رضا (ع) مبسوط و مدون است که باید در قالب زبان‌های روز به نسل جوان معرفی شود و شناساندن وجوه زندگی امام رضا(ع) دینی بر عهده ما است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه باید با استفاده از زبان هنر و جشنواره‌های هنری گفتمان رضوی را در جامعه حاکم کرد، افزود: اساس نظام آفرینش نظام ولایی است و این نظام ولایی چون نخ تسبیح در جهان تنیده و اعم از انسان و حیوان و جماد و گیاه بدون استثناء سر بر خط ولایت گذاشته و می‌گذارند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در چنین نظامی تلاش کردن برای جا انداختن فرهنگ ولایت حرکتی هماهنگ با فطرت است، خاطرنشان کرد: انسان‌های آزاده در هر گوشه از جهان مشتاق ولایت هستند و اگر حقیقت ولایت مطرح شود آن را می‌پذیرند و اختصاص به اسلام ندارد.

وی با بیان اینکه دهه کرامت براساس اصل ولایت تفسیر و برگزار می‌شود، تصریح کرد: آغازگران این حرکت به خلأیی که در جامعه بود پاسخ گفتند و دلیل درخشش آن در مدت کوتاه برگزاری مطابق بودن با خلقت و فطرت بشری است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه مردم ایران و جهان اسلام متنعم از حضور اهل بیت هستند، بیان کرد: اهل بیت ملجا و پناهگاه فکری و عاطفی مردم هستند و مردم ایران هر زمان که از همه جا زده می‌شوند به اهل بیت و این حرم‌های مطهر پناه می‌برند تا هویت گمشده خویش را باز یابند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اهل بیت در دل و جان مردم ریشه زده‌اند و همه چیز مردم اهل بیت هستند، اظهار داشت: مردم استان فارس بیش از همه استان‌ها میزبان فرزندان رسول خدا و اهل بیت هستند که حضرت شاهچراغ(ع) سرور و محور این امامزادگان هستند.

امام جمعه شیراز با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت گفت: امید است این حرکت بلند بتواند تاثیر امامزادگان بر جامعه، افکار و اندیشه مردم را بازگو کند تا جامعه بداند از برکات وجود این اهل بیت گره‌های بسیاری گشوده می‌شود.

آیت‌الله ایمانی با تاکید بر اینکه راه دسترسی مردم به حرم احمدی و محمدی (ع) باید آسان باشد، افزود: باید حرم حضرت شاهچراغ، سید میرمحمد، سید علاءالدین حسین و دیگر امامزادگان این منطقه شیراز قطب زیارتی شوند و مردم راحت بتوانند به حرم‌ها دسترسی پیدا کنند.

وی با انتقاد از اینکه برخی از حرم‌های امامزادگان اطراف حرم شاهچراغ(ع) در بازسازی‌های اخیر تخریب شده است، خاطرنشان کرد: انتظار از استاندار فارس این است که عملیات توسعه حرم را سرعت بخشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها