خبرهای داغ:
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع):

بانک جامع اطلاعاتی آثار تولیدی دهه کرامت تهیه می‌شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از راه‌اندازی بانک جامع اطلاعاتی آثار تولید شده در دهه کرامت توسط نخبگان با همکاری پارک علم و فناوری خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۹۷۰۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
سید جواد جعفری  در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات از آثار تولید شده دهه کرامت در 14 سال گذشته توسط عده‌ای از نخبگان  با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در بیش از 2000 نقطه در 77 کشور جهان جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: سبک زندگی اسلامی و سیره اهل بیت در این ایام در کشورهای مختلف تبیین و 184 عنوان برنامه در دهه کرامت با رویکرد حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

جعفری افزود: توجه ویژه به کودکان و نوجوانان، بانوان و عرصه بین‌الملل در این دوره از دهه کرامت منحصربه فرد است و بیش از 360 دستگاه اجرایی، نهاد و تشکل مردمی و عموم مردم در برگزاری این دهه فعالیت می‌کنند که این اتحاد سه حرم مطهر اهل بیت(ع) در کشور است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: در دهه کرامت اتحاد بی‌نظیری بین دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها و نهادهای مردمی وجود دارد که در هیچ مناسبت دیگری دیده نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه دهه کرامت بر دو بال تفکر و عواطف استوار است و عموم برنامه‌های این دهه به واسطه علم و زبان هنر دنبال می‌شود، تصریح کرد: پژوهش‌های علمی فراوانی در طول سال ویژه این دهه انجام می‌شود و آثار ماندگار بسیاری توسط هنرمندان کشور خلق می‌شود و در دهه کرامت در اختیار مردم و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

برگزاری نشست ملی کتابخوانی با موضوع احمدبن‌موسی(ع) در دهه کرامت 

سعید مجیدی، نماینده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم از برگزاری نشست ملی کتابخوانی با موضوع احمدبن‌موسی(ع) خبر داد و گفت: جلسات نقد کتاب نیز با موضوع امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی افزود: بخش اینترنتی این مسابقه تا پایان تیرماه تمدید شده است و کتاب‌های ویژه نابینایان در این جشنواره تدارک دیده شده که توسط کتابخانه عمومی استان فارس تهیه می‌شود.

مجیدی از تهیه 50 عنوان پوستر تخصصی با محوریت دهه کرامت خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آمادگی دارد که کتابخانه‌های سراسر کشور را به کتاب‌هایی با موضوع دهه کرامت مجهز کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها