خبرهای داغ:
مشاور وزیر ارشاد در شیراز خبر داد

قرائت زیارت‌نامه حضرت احمدبن موسی(ع) در ۱۰ هزار مسجد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژه برنامه‌های بزرگداشت مقام حضرت احمدبن‌موسی(ع) گفت: در ۱۰ هزار مسجد در روز ششم ذی‌القعده زیارت نامه حضرت احمدبن موسی (ع) قرائت می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۷۰۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی ظهر امروز در شورای هماهنگی دهه کرامت کشور که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در روز و شب ششم ذی‌القعده در حرم‌های امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و آستان‌های مقدس دیگر امامزادگان ویژه برنامه‌ای برای بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی(ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: حداقل 50 هزار مراسم و برنامه در سطح کشور توسط مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های بسیج برگزار  و 50 مورد مجموعه فرهنگی از جمله کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد به نام و القاب حضرت شاهچراغ(ع) راه‌اندازی می‌شود.

ارباب سلیمانی افزود: در این ایام باید از ظرفیت سازمان‌های فعال در عرصه بین‌الملل مانند مجمع جهانی اهل بیت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای آشنایی بیشتر دوستداران اهل بیت  در سراسر جهان با سیره حضرت شاهچراغ(ع) استفاده شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در 10 هزار مسجد در روز ششم ذی‌القعده زیارت نامه حضرت احمدبن موسی (ع) قرائت و مسابقات متنوع فرهنگی در سطح ملی و استانی با محور حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

رئیس کانون‌های مساجد کشور تصریح کرد: تولید و پخش برنامه‌های زنده تولیدی از شبکه‌های ملی و استانی با موضوع شاهچراغ(ع)، تولید آثار هنری از جمله سرود توسط گروه‌های سرود مساجد، برگزاری همایش‌های تخصصی با موضوع شناخت ابعاد حضرت شاهچراغ(ع) و برگزاری شب شعر در برخی از استان‌ها از جمله برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: برگزاری اجتماعات کانونی در برخی از استان‌ها با عنوان «میثاق ولایت» در تبعیت از سیره حضرت شاهچراغ(ع) و برگزاری جشن‌های محلی در 354 محله تهران و در دیگر استان‌ها از برنامه‌هایی است که برای بزرگداشت مقام حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت راهی جز پیوند با اهل بیت وجود ندارد، اظهار داشت: دهه کرامت درواقع دهه بزرگداشت سفیران الهی، تجدید بیعت با امامت و ولایت و دهه ترویج و توسعه فرهنگ خاندان رسالت است.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت باید کریمانه اندیشید و عمل کرد، گفت: شورای دهه کرامت از سال 88 شروع شده و امروز به یک شجره طیبه شده و امید است این فعالیت‌ها مورد توجه اهل بیت قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها