خبرهای داغ:
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: استان فارس به‌عنوان یکی از ۳ استان پایلوت اجرای پروژه تقویت جنگل‌های بلوط انتخاب شده است.
کد خبر: ۸۷۰۹۶۹۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
مهرزاد بوستانی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی ارزیابی درست‌اندرکاران و فرآیندهای مشارکتی پروژه تقویت جنگل‌های زاگرس در مقابل بیماری خشکیدگی بلوط اظهار داشت: از 11 استان حوزه زاگرس استان فارس و ایلام به عنوان پایلوت اجرای طرح تقویت جنگل‌های بلوط انتخاب شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس افزود: با توجه به تجربیاتی که منابع طبیعی این استان در بحث مقابله با خشکیدگی درختان بلوط داشته به عنوان استان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه از 10 سال گذشته پدیده خشکیدگی درختان بلوط در استان فارس مشاهده شده که مرکز این بیماری نیز دشت برم کازرون بوده است خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده امروز به جرت اعلام می‌کنیم که پدیده خشکیدگی جنگل‌های بلوط در استان فارس قابل کنترل است و در دشت برم کازرون نیز تحت کنترل درآمده است.

بوستانی با بیان اینکه کارگاه آموزشی پروژه تقویت جنگل‌های زاگرس با حضور 3 استان فارس، ایلام و مازندران که بیشتر درگیر بیماری خشکیدگی درختان بلوط هستند برگزار می‌شود عنوان کرد: علت اصلی شیوع این بیماری در درختان بلوط خشکسالی و برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح مطالعه و بررسی درختان بلوط سال گذشته یک میلیون و 100 هزار هکتار از اراضی جنگلی استان فارس مورد پایش قرار گرفت.

به گزارش تسنیم کارگاه آموزشی ارزیابی دست‌اندرکاران و فرآیندهای مشارکتی پروژه تقویت سازگاری جنگل‌های زاگرس در مقابل بیماری خشکیدگی بلوط و جنگل‌های خزری در مقابل بیماری آتشک شمشاد از 20 تا 24 تیرماه در شیراز برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها