با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، همایش تجلیل از 255 فرهنگی و دانش‌آموز مسابقه پرسش مهر رئیس جمهور در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۹۵۶۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در فراخوان ملی پرسش مهر دانش‌آموزان،گفت: فرهنگیان و خانواده ‌ها اندیشه خود را برای برنامه‌ریزی و ارائه راهکار در مورد حق مسلم کشورمان که ممنوع شده بود و اینک فرصت استفاده دارد، به کار گیرند.
دکترسیدموسی خادمی در همایش پایانی پرسش مهر، افزود: رسیدن به هدف چشم‌ انداز دولت مستلزم مشارکت مردم و مسئولان بوده و برنامه اقتصاد مقاومتی بهترین بستر در این مسیر است.
استاندار اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ اقتصاد مقاومتی برنامه ‌ای درون ‌زاست و باید با همت درون عملی شود و در این راستا نخبگان علمی باید پیش قدم شوند.
خادمی با بیان اینکه، فرهنگیان و دانش آموزان الگو و پایه پیشرفت جامعه اسلامی ایرانی ما هستند، تصریح کرد: دانش آموزان هستند که باید در مدرسه بیاموزند که چگونه زمینه های پیشرفت و توسعه کشور فراهم می شود.
استاندار با اشاره به اینکه، بایستی با تولید علم، تولید و فعالیت های اقتصادی را زنده کنیم، افزود: باید دانش آموزان با برنامه های توسعه ای، سیاست ها و الگوی آینده کشور همراه و سازگار باشند.
استاندار با بیان اینکه، ایده های جدید، افکار مختلف و دغدغه ها پیشرفت را در همه زمینه ها فراهم می کند، افزود: در گذشته اینطور بوده و امروزه هم هست که توسعه و پیشرفت مستمر، بروز و آینده کشور در گروه علم و دانش است.
استاندار تاکید کرد: برای اینکه به فکر آینده کشور باشیم باید به فکر تقویت حوزه علم و دانش باشیم و اهمیت و بنای  این کار توجه به کلاس های درس است.
خادمی ابراز داشت: فرهنگیان و دانش آموزان باید همیشه به فکر گذر از شرایط فعلی و ترقی کشور باشند چرا که دنبال شرایط بهتر بودن مسیری است که ما را تلاشگر و کنجکاوتر و می تواند، کشور را متحول کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این همایش گفت: در مسابقات فرهنگی و هنری 28 هزار و 320 دانش‌آموز در 55 رشته شرکت کردند.
هادی‌ زارع‌پور با اشاره به افزایش 100 درصدی برگزیدگان ملی پرسش مهر نسبت به سوال گذشته افزود: امسال 5 فرهنگی و 3 دانش‌آموز استان در پرسش مهر رئیس جمهور مقام کسب کردند که روز 29 تیرماه با حضور رئیس‌جمهور در تهران از آنان تجلیل می‌شود.
وی بیان کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان در بخش ‌های عکاسی، شعر، مقاله، طراحی، فیلم، نمایشنامه، گرافیک، وبلاگ و نشریه الکترونیکی شرکت کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم گفت: 30 هزار و 966 دانش‌آموز در 14 رشته پرسش مهر شرکت کردند که 148 برگزیده استانی انتخاب و به مرحله کشوری اعزام شدند.
سیدبهاءالدین ملک ‌حسینی ادامه داد: در این آئین از 255 برگزیده پرسش مهر و مسابقات فرهنگی و هنری تجلیل شد.
رئیس‌جمهور در پرسش مهر 16 از فرهنگیان و دانش‌آموزان خواست تا در موضوع فرصت پس از لغو تحریم‌ ها آثار خود را ارائه دهند.
ارسال نظرات