مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
مدیرکل سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان بهزیستی سیاست خود را بر پایه توانمندسازی معلولان قرار داده و باید به این سازمان به دید پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌ها نگاه شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۵۵۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰

سید علیرضا موسوی‌امجد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ساماندهی معابر شهرستان لنده با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهی معابر و مبلمان شهری لنده گفت: این شهرستان اولین شهرستان استان بوده که مسائل بهزیستی را جدی گرفته و در راستای رفع نواقصات مبلمان شهری و اداری اقدام کرده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی متولی امور بهزیستی کودکان  و زنان بی‌سرپرست و معلولان و مددجویان خود در عرصه‌های مختلف بوده و دامنه فعالیتش بیش از 170 مورد را شامل می‌شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عوامل بسیاری در به وجود آمدن جامعه هدف سازمان بهزیستی دخیل هستند.

موسوی‌امجد در ادامه به برنامه‌های سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی اشاره و یادآور شد: طرح غربالگری شنوایی و بینایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشاوره‌های ژنتیکی و ... در سطح جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی بوده که در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان بهزیستی نیازمند مشارکت و همراهی مردم و مسؤولان بوده که در این زمینه شهرستان لنده در سطح استان پیشگام است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع مناسب‌سازی معابر ویژه سالمندان و جانبازان و معلولان اشاره و گفت: این مهم تنها ویژه این قشر از افراد جامعه به تنهایی نبوده و همه ما نیازمند توجه ویژه به رفت و آمد و عبور و مرور خود در سطح جامعه هستیم.

موسوی‌امجد تصریح کرد: شاید امروز ما گذشتگان را به خاطر عدم رعایت اصول مناسب‌سازی معابر زیر سؤال ببریم، باید بدانیم که اگر ما هم نتوانیم در این زمینه اقدام قابل توجهی انجام دهیم آیندگان ما را زیر سؤال خواهند برد.

وی ادامه داد: ما باید دیدی آینده‌نگر داشته باشیم و با برنامه‌ریزی صحیح در جهت رفع مشکلات و معضلات جامعه برآییم.

این مقام مسؤول در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: سیاست توانمندسازی معلولان و جامعه هدف از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی است که در طی سال‌های اخیر به آن توجه جدی شده و شهرستان لنده هم از آن برخوردار شده است.

موسوی‌امجد با تکرار این جمله که نمی‌خواهد گذشته را زیر سؤال ببرد افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مناسب‌سازی معابر در گذشته رتبه آخر را داشته ولی امروز به سطح خوبی از ساماندهی معابر و مبلمان شهری رسیده‌ایم که باید در جهت توسعه آن حرکت کنیم.

وی در ادامه به لزوم مشارکت خانواده‌ها و مسؤولان در راستای پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی اشاره و گفت: اگر خانواده و جامعه به وظایف خود عمل نکند پسماند آن به بهزیستی بر می‌گردد.

موسوی‌امجد در پایان گفت: ما باید با دید آینده‌نگر به بهزیستی نگاه کنیم و بهزیستی را با عنوان پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی نگاه کنیم.

ارسال نظرات