کد خبر: ۸۷۰۹۵۰۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خط شکنان خونین بال استان در 8 سال دفاع مقدس رشادتهایی از خود نشان دادند که تاریخ هرگز آن را فراموش نخواهد کرد گفت :شهدا نزد خداوند روزی دارند ولی ما رسالتی بر عهده داریم که تجلیل از شهدا ، برگزاری یادواره از جمله آن می باشد.

وی ابراز داشت :کنگره ۱۸۰۰شهید برای اولین بار در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کنگره در مهرماه ۹۵ با حضور جمع زیادی از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر برگزار می شود.

دهبانی پور در نشست با اصحاب رسانه استان تاکید کرد :ایثار و از خود گذشتگی جزئی از حسنات شهداست و برگزاری کنگره ملی شهدا در استان بخشی از تجلیل از فرهنگ ایثار فرزندان این استان است.

دبیر کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی 1800 شهید استان گفت : مستند «نخستین شهید انقلاب» در کهگیلویه‌وبویراحمد ساخته شد

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ابراز کرد: اصحاب رسانه وظیفه اطلاع رسانی در راستای اعتلای ارزش‌ها و مبانی دینی را دارند.

دهبانی پور سرکشی از خانواده شهدا، پخش کلیپ‌های مختلف در حوزه ایثار و شهادت، اجرای تئاتر خیابانی، تهیه و تولید مستند شهدای سردار استان، چاپ ویژه نامه وصال، ساخت مستند نخستین شهید انقلاب را از جمله برنامه‌های فرهنگی این کنگره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با ۲۰۰ نفر از خانواده شهدا در شهرستان بویراحمد تاکنون مصاحبه گرفته شده است، گفت: فیلم پد خندق از تولیدات هنرمند استانی «بهنام نوروزی» در ۲۶ قسمت است که کلیپ آن در این کنگره به نمایش در خواهد آمد.

دبیر کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی شهدای استان با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی شهداء می تواند تاثیر بسیار زیادی در حوزه های مختلف و بخصوص فرهنگ سازی شهید و شهادت در جامعه داشته باشید، خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این کنگره به بهترین نحو مطلوب برگزار شد.

دهبانی پور با اشاره به اینکه جلسات این کمیته به صورت مطلوب برگزار شده است، تصریح کرد: تمامی کمیته ها به نحوی با کمیته فرهنگی مرتبط هستند و باید همه همکاری کنند.

وی مهمترین برنامه های این کمیته را نصب تمثال شهداء در شهر، نصب بنر، تولید فیلم 25 قسمتی پد خندق، تولید سرود دفاع مقدس، تولید چهار کلیپ برای چهار روز اجلاسیه شهداء، تهیه مستند شهید رضایی شهید انقلاب، مستند سازی تمامی کمیته ها،ویراستاری کتاب شهداء عنوان کرد.


ارسال نظرات