خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان سمنان از تحویل 651 واحد مسکن و ایجاد اشتغال برای 222 نفر از مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی استان سمنان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۹۳۹۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، علیرضا ایزدپور در نشستی خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در آستانه هفته بهزیستی با اشاره به نامگذاری 22 تا 28 تیرماه به نام هفته بهزیستی و با گرامیداشت یاد و خاطره پنج شهید سازمان بهزیستی استان سمنان و سه هزار شهید استان سمنان اظهار داشت: شهید فیاض بخش، شهید شاخص سازمان بهزیستی و بنیانگذار این سازمان در تیرماه سال 59 است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما خدمت به کسانی است که صدایشان به کسی نمی رسد، گفت: هر روز از هفته بهزیستی را به نام یک شهید به منظور میثاق با شهدا نامگذاری کرده ایم که نام های شهیدان سیدنورالله فخری، محمود شاهورانی، یدالله احمدی، شهید فیاض بخش، شعبانعلی قاضی پور، اسماعیل کاشفی و نوروزعلی چاشمی مزین بخش این هفته است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه سازمان بهزیستی 152 نوع فعالیت را در بخش ها توانبخشی و معلولین ارائه می دهد، افزد: 13 هزار معلول در سطح استان شناسایی شده است.

ایزدپوربا اشاره به پرداخت مستمری به 3 هزار مددجوی تحت سازمان بهزیستی استان سمنان خاطرنشان کرد: یک هزار و 700 معلول در 30 مرکز روزانه و شبانه خدمات لازم را از این سازمان در استان دریافت می کنند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر یارانه بگیر هستند.

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش بهزیستی را افرادی با اختلالات ذهنی، شنوایِی، اعصاب و روان، جسمی و حرکتی، سالمندان و چندمعلولیتی تشکیل می دهند، گفت: یکی از استراتژی های مهم ما در حوزه سالمندی با توجه به آموزه های دینی است که در این استراتژی گام اول ارائه خدمات به سالمند در منزل در کنار خانواده، در گام دوم نگهداری روزانه از سالمندان و در مواردی همچون سالمندآزاری و یا عدم توانمندی خانواده در نگهداری از سالمند نگهداری از این عزیزان در مراکز شبانه روزی است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان به فعالیت های معاونت اجتماعی بهزیستی اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات به 130 مهدکودک با شش هزارکودک زیر شش سال، یک هزار و 500 زن بی سرپرست و یا بد سرپرست، 170 کودک بدسرپرست یا بی سرپرست در 9 مرکز از جمله خدماتی است که در معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی استان سمنان ارائه می شود.

ایزدپور با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و این مهمترین استراتژی بهزیستی است، گفت: کلینیک های مددکاری اجتماعی، طرح کاهش طلاق، توانمندسازی اشتغال زنان سرپرست خانواده، مرتفع کردن نیاز 170 دانشجو توسط مؤسسات خیریه از دیگر فعالیت هایی است که پیگیری آنها بر عهده معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه در معاونت پیشگیری درمان اعتیاد، خدماتی ارائه می شود که جامعه دچار آسیب اجتماعی نشود، افزود: وجود 12 کمپ ترک اعتیاد، 11 مرکز ترک اعتیاد، 14 مرکز مشاوره و 4 مرکز ژنتیک در استان سمنان فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تأکید کرد: یکی دیگر از استراتژی های سازمان بهزیستی این است که از حالت دولت محور به جامعه محور روی بیاوریم.

ایزدپور تأکید کرد: قانون حمایت از معلولان مغفول مانده است و باید این قانون عملیاتی شود و معلولان در هر مکانی به عنوان یک شهروند بتوانند حضور یابند.

وی ساماندهی نهادها و سازمان های غیردولتی و تأسیس بنیاد فرزانگان را از موارد مهمی عنوان کرد که سازمان بهزیستی استان سمنان در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان یادآور شد: در بخش مسکن تحویل 726 واحد در سال 92، 149 واحد در سال 93، 107 واحد در سال 94 و در دست اقدام بودن تحویل651 واحد در سال 95 و همچنین ایجاد 215 مورد اشتغال در سال 94 و پیش بینی ایجاد اشتغال 222 نفر در سال جاری از دیگر خدمات سازمان بهزیستی استان سمنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها