کارشناس حوزه نفت و انرژی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

تعلل وزارت نفت در کنترل عملیات خاموش کردن آتش پتروشیمی بوعلی/ آتش‌سوزی در پتروشیمی طبیعی است اما سوختن کامل یک مخزن خیر

محمود کریمی بیرانوند گفت: آتش سوزی در پتروشیمی نفت خواستار عکس العمل مدیریتی ضربتی بود، عدم بکارگیری مدیریت ضربتی از جمله دلایل ضعف در وزارت نفت محسوب می شود و سبب گسترش آتش سوزی و مواد سوخت مورد نیاز پتروشیمی شده است.
کد خبر: ۸۷۰۹۲۶۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
محمود کریمی بیرانوند کارشناس حوزه نفت و انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به آتش سوزی پتروشیمی بوعلی اظهار داشت: ورود مدیران وزارت نفت به محل حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در زمان مورد نیاز صورت نگرفت و این جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه امکان و تخصص قابلیت مهار آتش نبوده است افزود: در زمانی که وزارت نفت توانست فرماندهی پروژه را متحد کند که برای خاموشی آتش، زمان را از دست داده بودند لذا چاره ای جز این نداشتند که  خنک سازی مخازن را آغاز کنند و ورودی های مخازن را ببندند و منتظر باشند تا سوخت مخزن اصلی به پایان برسد و آتش فروکش نماید.

این اقتصاددان بیان داشت: آتش سوزی در صنعت نفت مشابهات خارجی فراوانی داشته ولی آنچه موجب تمایز شده است فرایند آتش سوزی به سرعت مدیریت شده است. آتش سوزی در پتروشیمی نفت خواستار عکس العمل مدیریتی ضربتی بود.

کریمی اذعان داشت: عدم بکارگیری مدیریت ضربتی از جمله دلایل ضعف در وزارت نفت محسوب می شود و سبب گسترش آتش سوزی و مواد سوخت مورد نیاز پتروشیمی شده است.

وی در خاتمه افزود: آتش سوزی پتروشیمی بوعلی جای تاسف دارد و ربطی به دولت فعلی و گذشته ندارد و موجب خسارات زیاد و ضربه اقتصادی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار