آتش‌سوزی ارتفاعات سرپهن با کمک بسیجیان پایگاه مقاومت ثارالله حصار شازند مهر شد.
کد خبر: ۸۷۰۹۲۲۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با گرم شدن هوا احتمال بروز آتش‌سوزی در مراتع رو به افزایش است هچنین با توجه به حضور خانواده‌ها در طبیعت و احتمال غفلت آنان در حین روشن کردن آتش و عدم رعایت مسائل ایمنی از این پس شنیدن اخباری در این زمینه دور از انتظار نیست.

روز گذشته نیز بخشی از کوه سرپهن حصار شازند به دلیل افزایش دما دچار حریق شد.

مردم و اهالی شهر حصار از توابع شهرستان شازند در همان ساعات اولیه وقوع حریق موفق به مهار آن شدند ولی ساعاتی پس از وقوع حادثه وزش باد در منطقه باعث شد تا شعله‌های آتش دوباره زبانه کشند و با توجه به اینکه این حریق در بالای کوه رخ داده بود و امکان حضور مامورین آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش در منطقه وجود نداشت با همت بسیجیان پایگاه مقاومت ثارالله حصار آتش سوزی مهار شد.

پس از شعله‌ور شدن مجدد با اطلاع رسانی به منابع طبیعی شهرستان شازند پایگاه مقاومت بسیج ثارالله حصار در جریان ماجرا قرار گرفت و برای کنترل و مهار آتش بسجیان این پایگاه بلافاصله وارد عمل شدند و اقدامات برای خاموش کردن با حضور بسیجیان آغاز شد.

بسیجیان این پایگاه موفق شدند پیش از حضور تیم منابع طبیعی شازند آتش را مهار کنند و از شدت خسارات وارده به دلیل توسعه آتش بکاهند، بسیجیان حاضر در منطقه به همراه فرمانده حوزه شهدا ستوان دوم پاسدار مجتبی بابایی در کمترین زمان حضور و تلاش خود را به کار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات