بيانيه مشترك مجمع قشر بسيج جامعه زنان و ستاد امربه معروف و نهی از منکراستان ايلام بمناسب" هفته عفاف وحجاب"به شرح ذیل است:
کد خبر: ۸۷۰۹۲۱۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

مسأله حجاب ، به معناي منزوي كردن زن نيست .اگر كسي چنين برداشتي از حجاب داشته باشد، برداشتش كاملاً غلط و انحرافي است. اساس فرهنگ غرب اين است كه زن رابه عنوان يك كالا، درجامعه عرضه كنند، تشويق وتحريص برعريان گرايي به اين جهت است « حضرت آیت الله العظمی امام خامنه اي دامه برکاته»

در روزگاري كه چشم بي پرواي شِبه آدميان ، حريص تر از هميشه است؛ عده اي رؤياي زيبايي را در هتك عفت زن مي دانند تا به زعم خود ، هرزگي را كه ميراث ناميمون دوران تجدد است ، در لفافة ارمغان آزادي براي زن به وديعه بگذارند.

اما در مقابله با ترفندهاي شوم غارتگران ميراث گرانبهاي دين ، که در كمين عفت زنان و غیرت مردان مسلمان نشسته اند، زنان آزاده ایران اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نشان دادند که:

"الگوی سوم" ،(( زن نه شرقی، نه غربی)) است ، زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود ، محجبه و شریف بود و در عین حال ، در متن و مرکز بود ، می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی های ِجدید کردو فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

امروز اگر جوانان ولایتمدار شیعه عَلَمِ دفاع از حرم را بر بام دمشق و سامراء به احتزاز درآورده و قدم در راه اعتلای نهضت عاشورا نهاده اند؛ شیر زنان مسلمان خود را مکلف به دفاع از حریم زینبی(س) میدانندتا با حفظ چادر حیاء ، که یادگار به جا مانده ازآتش و دود کوچه های بنی هاشم است ؛ جهاد صیانت از عفت و نجابت را علمداری نمایند و نگذارند ،در سرزمینی که اربعین تا اربعین در سوز عشق احیاگر فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر بی تاب و بی قرار است ، تحفه الهی حجاب ؛ دستخوش سلایق نا همگون بازیگران فریب خورده قرار گیرد.

با عنایت به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی)و دغدغه های معظم له د ر امور فرهنگی جامعه ، انتظار میرود چهره استانی که درخشان به نور 333 شهید زن تقدیم شده به آرمانهای اسلام وانقلاب و دروازه سیل خروشان زائران کوی حسینی است ، با جولان دادن مروجین هنجارشکن ، بیش از این کریه نگردد.

لذا مجمع قشری زنان فرهیخته و انقلابی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام ، به مناسبت 21 تیر ماه سالروز حادثه خونبار مسجد گوهرشاد که به نام "روز ملی عفاف وحجاب " ثبت گردیده ، خواسته های خود را از همه مسئولان ، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، نهادهای دولتی و مردمی ، حوزویان ، دانشگاهیان و همه اقشار مختلف به شرح ذیل اعلام میدارد:

1- با بهره گیری از تمام ظرفیتها و فرصتهای تعلیمی و تربیتی استان ، زمینه رشد و ارتقاء فکری و فرهنگی آحاد جامعه بویژه نسل جوانِ آینده را فراهم آورده و خود را ملزم به رعایت الزامات تدبیری و مدیریتی آن بدانند.

2- مديريت جهادي در عرصه رسانه ، در برابر هجمه هاي بي امان رسانه هاي غرب كه بي شك با ترويج بي حجابي در پي بي بندوباري عمومي و تخريب بنيان خانواده هستند.

3- تعامل و عزم همگاني دستگاه هاي اجرايي در برقراري امنيت فرهنگي-اجتماعي و رعايت حقوق شهروندي كه در معرض تهديد مروجين بدحجابي و حريم شكنان قرار د ارد.

4- اقدام عملی قاطع برای تحقق قانون امر به معروف و نهی از منکر ، به عنوان عامل اصلی و فراگیر فرهنگ سازی در راستای کنترل اجتماعی ، با هدف ظهور و بروز آثار عینی این فریضه دینی در جامعه .

5- تلاش در جهت بهره مندی از فرصتهای فرهنگی استان در جهت اعتلای باور های دینی .

6- برخورد قاطع با جریانهای سازمان یافته ای که در پی تضعیف باورهای دینی و ترویج نمادهای غرب در استان هستند.

7- مبارزه قاطع اطلاعاتی با جریانهای سازمان یافته و مروج فساد و بی عفتی در عرصه فضای مجازی، رسانه ای ، سبک زندگی غربی و مد و لباس .

8- تعامل و هماهنگی بین ظرفیتهای حقوقی، تبلیغی،ترویجی، انتظامی، قضایی و امنیتی وبا ارائه طرح های مشترک با هدف پرهیز از اقدام جزیره ای و بخشی.

9- با تمهید زیرساختهای تولیدی و اقتصادی ، بازار سالم تولید و عرضه مناسب ملزومات پوشش عفیفانه را برای زنان و مردان استان فراهم نموده و بار سنگین مالی آن را از دوش پدران و مادران بردارند.

ملت شریف استان ایلام ؛ عفاف وحجاب به زنان ما عفت، به مردان ما غیرت و به جامعه ما عزت می دهد پس با تأسی از سیره فاطمی(س)و سبک علوی (ع)عزت بخش جامعه دینی خود باشیم.

تعجیل در فرج امام عصر(عج) ، هدیه به ساحت مقدس احیاء گر فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و سلامتی و طول عمر با عزت مقام عظمای ولایت ، بر محمد وآل محمد(ص) صلوات.


ارسال نظرات