جامعه سینمایی باید در راستای تببین حقایق انقلاب اسلامی، به ارائه الگویی موثر در آثار تولیدی خود بپردازد.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۸۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، کارگردان فیلم‌سینمایی «مریم مقدس»  در خصوص تحریف احتمالی برخی مبانی ارزشمند انقلاب اسلامی، نقش سینماگران در مقابله با اینگونه تحریفات احتمالی را موثر خواند و تاکید کرد: با توجه به تشدید نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف به خصوص در بخش فرهنگی کشور، جامعه سینمایی باید حضور پر رنگ‌تری در این جنگ نرم از خود بروز دهد.

شهریار بحرانی با توجه به ناکامی تلاش‌های تهدیدآمیز این افراد در جهت تغییر اذهان عمومی به ویژه جوانان نسبت به حقایق انقلاب ابراز کرد: این افراد از رصد اقدامات سوء خود توسط مردم و به ویژه جوانان آگاه، غافلند و تصور می کنند که خیانت‌های عوامل و ایادی داخلی استکبار جهانی در طول تاریخ انقلاب به ویژه حوادث سال 57 و دوران دفاع مقدس فراموش می‌شود.

این فیلم‌ساز حوزه انقلاب و دفاع‌مقدس گفت: افرادی که با در خطر دیدن منافع شخصی خود دست به تغییر اهداف انقلاب اسلامی می زنند،دنیا‌پرستان و منفعت‌طلبانی بیش نیستند.

وی با تاکید بر اهمیت آثار فیلمسازان در جهت ارائه الگوی صحیحی از مفاهیم انقلاب و اندیشه‌های امام (ره) به نسل جوان امروز خاطرنشان ساخت: فیلمسازان باید در این زمینه، مخاطب جوان خود را دریابند، زیرا این سرمایه کشور علاوه بر این‌که بسیار باهوش و نکته سنج است در عین حال روحیه‌ای حساس و منعطف دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «گذرگاه» با ذکر مثالی، فیلم «اخراجی ها»ی مسعود ده نمکی و تاثیر چشمگیر آن در همراه کردن جوانان به سمت موضوع دفاع‌مقدس و مقاومت را مورد اشاره قرار داد و افزود: این فیلم توانست بعد دیگری از مقاومت و روحیه انقلابی مردم را به تصویر بکشد و نشان داد که چگونه ندای حقیقت، یک انسان جاهل را متحول کرده و به سعادت که همان مقام والای شهادت است می‌رساند.

بحرانی در ادامه سخنانش، روش هدایت اهالی فرهنگ و هنر از جانب عالمان و صاحبنظران دینی و سیاسی و در نهایت چگونگی تصویرسازی رهنمودهای آنان در آثار هنرمندان و کارگردانان را بسیار مهم خواند و عنوان کرد: نحوه جهت‌دهی متفکران و اندیشمندان کشور باید به گونه‌ای باشد که قدرت تشخیص جوانان نسبت به شناسایی و تفکیک حقایق نهفته در انقلاب اسلامی از مباحث جعلی مطروحه توسط برخی افراد افزایش پیدا کند.

کارگردان فیلم سینمایی «ملک سلیمان» خاطر نشان کرد: جشنواره‌هایی مانند دفاع مقدس و مقاومت که مروج ارزش‌های انقلابی هستند؛ زمانی جریان‌ساز خواهند شد که به طور مستمر و با افزایش روزافزون دایره مخاطبان خود در سطح گسترده‌تری برگزار شوند.

وی در پایان با اشاره به شهیدانی که جان خود را در راه تببین ارزش‌های انقلاب فدا کردند اظهار داشت: در مسیر وفاداری به جوانان بسیاری که جان خود را برای تشکیل جامعه اسلامی اهدا کردند، این وظیفه بر گردن همه ما در هر پست و مقامی است که به مقابله با هر گونه عامل تهدید‌کننده جریان روشن انقلاب بپردازیم.

ارسال نظرات