معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از آغاز مصاحبه علمی اخلاقی طلاب پذیرش شده سطح سه مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۳۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: انجام مصاحبه پذیرفته شدگان سطح سه این استان از تاریخ 20 تیرماه به مدت 6 روز از سوی گروه اساتید ارزیاب مدیریت استان چهارمحال و بختیاری صورت خواهد پذیرفت.

خانم اکبری، با اشاره به ضرورت مقوله تبلیغ به ویژه برای بانوان که قشر وسیعی از جامعه را در بر می گیرند، به اهمیت بالای بحث ساماندهی خواهران مبلغ پرداخت و گفت: با توجه به فرصت‌های تبلیغی زیادی که برای بانوان وجود دارد تربیت مبلغان تخصصی از بین خواهران از ضرورت ها است و در اولویت کارها قرار دارد.

وی با بیان اینکه اصل و اساس کار یک طلبه در حوزه علمیه تبلیغ دین است که با ورود به عرصه تدریس و تحقیق نیز می تواند به این مهم جامه عمل بپوشاند، گفت: کسی که نسبت به امر تبلیغ کوتاهی کند در واقع در اصل فریضه طلبگی خود کوتاهی کرده است.

اکبری با تأکید بر اینکه فلسفه اصل طلبگی، تبلیغ دین است و طبیعتا این تبلیغ سختی ها و مشکلات خودش را دارد که با صبر و تحمل، مشقت ها و رنج‌ها پشت سر گذاشته خواهد شد، گفت: به یقین یکی از این سختی ها تجهیز علمی مبلغ است که مشکلات خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه تلاش برای شکوفا سازی استعدادهای رشد و کمال که خداوند در نهاد بشر گذاشته است، رسالت همه کسانی است که فکری نو و روحی کمال طلب دارند، افزود: حوزه های علمیه یکی از مناسب ترین بسترهای کمال جویی و آرمان خواهی برای خواهرانی است که هم تشنه معارف ناب قرآن و عترت اند و هم شوق خدمت به اسلام و همنوعان را دارند.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به این که تربیت مبلغین تخصصی و اساتید علوم دینی از مهم ترین اهداف مرکز تخصصی معصومیه(سلام الله علیها) شهرکرد است، افزود: بالا بردن درجه علمی طلاب، تربیت مبلغان متخصص برای تبلیغ دین مبین اسلام و تأثیرگذاری معنوی در جامعه از دیگر اهداف این مرکز است.

این مقام مسؤول با بیان این که این مرکز از سال 90 آغاز به کار نموده است، افزود: طلاب سطح سه در این مرکز در دو رشته تفسیر و علوم قرآن و فقه و اصول در سه دوره حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری تاکنون مشغول به تحصیل بوده اند که امسال نیز به یاری خداوند متعال در رشته اخلاق و تربیت پذیرش طلبه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ اسلام و این که مهم ترین وظیفه طلاب حوزه های علمیه تبلیغ است، اظهار داشت: بیشتر طلاب خواهر سطح سه این مرکز به عنوان اساتید حوزه و دانشگاه، مبلغان تخصصی طرح امین در مدارس و مسؤولان حوزه های علمیه خواهر در سطح استان فعالیت می کنند و به امر مهم تبلیغ می پردازند.

خانم اکبری در ادامه به آغاز زمان پذیرش طلاب مقطع سطح سه حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: با اعلام اسامی پذیرفته شدگان مرحله آزمون ورودی سال تحصیلی 96-95 استان چهارمحال و بختیاری از بین 65 داوطلب در دو رشته تفسیر و علوم قرآن و اخلاق و تربیت، 39 نفر به مرحله مصاحبه علمی اخلاقی جهت پذیرش در مرکز تخصصی معصومیه(سلام الله علیها) شهرکرد راه یافتند.

وی اضافه کرد: انجام مصاحبه این پذیرفته شدگان از تاریخ 20 تیرماه به مدت 6 روز از سوی گروه اساتید ارزیاب مدیریت استان چهارمحال و بختیاری صورت خواهد پذیرفت.

ارسال نظرات