با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، انجمن «حمایت از مردم فلسطین» در قرقیزستان آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۳۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، شب گذشته در پایتخت قرقیزستان میزگردی با هدف بررسی مسائل مردم فلسطین توسط «قادر مالک‌اف» دین‌شناس مشهور این کشور و با حضور مقامات دولتی، کارشناسان و دانشجویان برگزار شد.

مالک‌اف در این میزگرد، ضمن تشکر از علاقمندی جوانان به این موضوع با وجود عدم اطلاعات کافی در مورد مسئله فلسطین و جنایت رژیم صهیونیستی بین عموم مردم قرقیزستان، اظهار داشت: مسلمانان هر چه بیشتر مشکلات مردم فلسطین را فراموش می‌کنند به فتنه نزدیک‌تر می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز نظام بی‌عدالتی در جهان برقرار شده است به طوری که شرکت‌های بزرگ غربی از جمله شرکت‌های صهیونیستی تمام سیستم تجارت جهانی را بر عهده دارند، تأکید کرد: این رژیم نه تنها برای اسلام بلکه برای تمام انسانیت خطرناک می‌باشد.

این دین‌شناس قرقیزستانی افزود: مشکلات فلسطین درد مشترک همه مسلمانان جهان است و پشتیبانی از موضع این مردم حتی در سطح حمایت اطلاعاتی، به عنوان عبادت محسوب می‌شود. اکنون نوبت جوانان است که در این جنگ اطلاعاتی شرکت کنند و برای این منظور جوانان باید ابزارهای انجام جنگ اطلاعاتی را فرا گیرند.

این کارشناس تصریح کرد: به تازگی در قرقیزستان انجمن حمایت از مردم فلسطین توسط فعالان اجتماعی تشکیل شده است که در صورت توانایی کافی نهاد مذکور، ارسال کمک‌های مالی، غذایی و پشتیبانی روحی، اطلاعاتی دائمی در برنامه‌های این انجمن قرار دارد.

در ادامه این جلسه «حسن نجم» فعال اجتماعی فلسطینی با اشاره به وجود درگیری‌های قومی، منطقه‌ای و بین کشورهای مختلف در سراسر جهان عنوان کرد: بی‌عدالتی جامعه بین‌المللی نسبت به فلسطین باعث تشدید همه درگیری‌ها موجود در جهان است که در حال حاضر رژیم صهیونیستی سعی دارد با ایجاد هرج‌ومرج در خاورمیانه از جمله جنگ سوریه توجه مسلمانان را از مسائل فلسطین دور کند.

نجم در ادامه اظهار داشت: علاوه بر این تحقیقات تاریخی اخیر، واقعیت پشتیبانی مالی رژیم صهیونیستی از نسل کشی مردم یهودی توسط آلمان هنگام جنگ جهانی دوم را تأیید کردند که پس از آن این رژیم با اهداف سیاسی به خاک فلسطین فعلی مهاجرت کردند.

«الینا ستاراوا» سردبیر اولین مجله اسلامی موسوم به «امت» نیز در ادامه صحبت های نجم در خصوص این رژیم گفت: باید نمایندگان رژیم صهیونیست و یهودیان را جدا از یکدیگر در نظر داشت زیرا یهودیان بسیاری در جهان هستند که علیه جنایات و شکنجه‌های آن رژیم موضع گیری می‌کنند. علاوه بر این یهودیان نمایندگان یکی از ادیان الهی می‌باشند که توسط دین اسلام به رسمیت شناخته می‌شود.

همچنین، در این میزگرد کارشناسان و دانشجویان مطالب و گزارشات خود درباره اهمیت خاک مقدس فلسطین برای همه مسلمانان و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را مطرح کردند.  


ارسال نظرات