یک رفتارشناس با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها به زنان اختصاص ندارد گفت: مردان هم باید در کلام، نگاه و رفتار عفاف مردانه داشته باشند و با رعایت ضوابط و معیارهای پوشش، مرزهای حجاب مردانه را مراعات کنند.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۵۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مجید ابهری گفت: زنان و مردان باید علاوه بر رعایت عفاف و معیارهای آن،‌ ارزش‌های حجاب را در  رفتارهای فردی، اجتماعی، خانوادگی و شغلی خود به اجرا درآورند.

وی با بیان اینکه یکی از  اصلی‌ترین دستاوردهای رعایت عفاف مردانه ایجاد و افزایش امنیت اجتماعی است، تاکید کرد: امنیت اجتماعی مبنای امنیت روانی و فرهنگی آحاد یک جامعه است. خودداری از آزارهای کلامی و فیزیکی علیه زنان در معابر یکی از نمادهای عفاف مردانه است.

این رفتارشناس تصریح کرد: به منظور گسترش عفاف مردانه و زنانه باید تربیت دینی را جایگزین آموزش دینی بکنیم چرا که در حال حاضر با پرکاری فرهنگی بیرونی و کم کاری فرهنگی درونی مواجه هستیم. رسانه‌ها از جمله صدا و سیما و سایر ابزارهای فرهنگی و اجتماعی باید در خدمت اشاعه عفاف و حجاب قرار بگیرند. نقش الگوهای رفتاری و گروه‌های مرجع فرهنگی نیز در این زمینه غیر قابل انکار است.

بنابراین گزارش؛ ابهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حجاب زنان اظهار کرد:‌ حجاب بر پایه‌ عفاف استوار است. پاکدامنی، ایمان و اعتقادات دینی، فرهنگی و اجتماعی از عفاف سرچشمه می‌گیرد و به حجاب منجر می‌شود. حجاب باید بر اساس معیارهای عفاف باشد تا هم موثر و واقعی قلمداد شود و هم پشتوانه‌ای برای دوام حجاب باشد.

وی افزود: عفت زنان در یک جامعه اسلامی زیربنای رفتاری حجاب قرار می‌گیرد و حجاب به عنوان یک وظیفه دینی و اجتماعی به بروز و جلوه عفاف منجر می‌شود. مرزبندی‌ها بین بایدها و نبایدها شایسته‌ها و ناشایست‌ها، خوبی‌ها و زشتی‌ها، رشد و تکامل با معیارهای عفاف و حجاب ارزیابی می‌شود.

ابهری در پایان اظهارکرد: یک بانوی مسلمان به خاطر احترام به خود، باورهای فرهنگی واجتماعی جامعه، حجاب را انتخاب می‌کند و با این کار به تقویت و تکامل عفاف می‌پردازد. در این شرایط دشمنان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به خوبی می‌دانند که باید حجاب زنان را نشانه بگیرند تا بتوانند سایر باورهای  آنان را نیز تخریب کنند.
ارسال نظرات