خبرهای داغ:
امام جمعه استان قزوین:

بسیاری از آسیبهای اجماعی ریشه در اقتصاد دارد

امام جمعه استان قزوین گفت: بسیاری از آسیبهای اجماعی ریشه در اقتصاد دارد و هر چه شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند آسیبهای اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۵۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار رئیس طرح، برنامه و امور استان‌های مرکز فرهنگی اجتماعی وزارت کشور و جمعی از مسئولان استان قزوین تأکید کرد: باید از فرصت نماز جمعه برای مقابله با آسیبهای اجتماعی بیشترین استفاده را ببریم و مردم را برای کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه بسیج کنیم.

 وی تصریح کرد: اگر روح عفیفانه را در جامعه ترویج کنیم، بسیاری از مسائل اخلاقی در حوزه‌های فردی و اجتماعی ساماندهی می‌شوند. عفت تنها رعایت حجاب نیست بلکه در همه مسائل این اصل مهم باید مورد توجه قرار گیرد و اگر این موضوع در جامعه تبیین شود مسائلی مانند حقوق‌های نجومی در جامعه رخ نخواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید خطبه‌های نماز جمعه به گونه‌ای بیان شوند که نسخه‌ای برای دردها و مشکلات مردم باشند و نتایج آن در جامعه به صورت محسوس دیده شود.

وی به مشکلات جدی اقتصادی کشور اشاره و اذعان کرد: بسیاری از مشکلات و آسیبهای اجماعی که در جامعه مشاهده می‌کنیم، ریشه در اقتصاد دارد و هر چه شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند معضلات اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهند کرد.

آیت‌الله عابدینی افزود: سیاه نمایی را شرعاً جایز نمی‌دانیم و به خاطر سوء استفاده تعدادی از مسئولان، خدمات هزاران خادم زحمت‌کش را نادیده نمی‌گیریم اما اگر تعداد کمی هم از بیت‌المال سوء استفاده کنند، آن کم هم زیاد و نابخشودنی است.

 امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: درحالی که برخی از مسئولان حقوق‌های ده‌ها میلیونی دریافت می‌کنند، برخی از مردم در فقر زندگی می‌کنند و حتی برای تهیه نان شب با مشکل مواجه هستند و این مشکلات در نتیجه به طلاق و سایر آسیبهای اجتماعی منتهی می‌شود.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم با تکیه به توان و ظرفیت‌های داخلی مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و بدانیم که خدای متعال تأکید کرده که به کفار هیچ اعتمادی نیست و نباید به آن‌ها تکیه کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه از منظر قرآن عزتی از کافران به ما نخواهد رسید، تصریح کرد: «حبل الله» ریسمانی محکم است و اگر به ریسمان‌های دیگری که یک سر آن به‌دست کفر و استکبار است تکیه کنیم، شکست خواهیم خورد.

در ابتدای این دیدار هم خانم احسانی، رئیس طرح و برنامه و امور استان‌های مرکز فرهنگی اجتماعی وزارت کشور بر کاهش آسیبهای اجتماعی، به‌ویژه طلاق تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم با همت و مشارکت همه مردم و مسئولان به‌ویژه ائمه جمعه، آسیبهای اجتماعی را به حداقل برسانیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار