مدیر کل امور بانوان استان مازندران در گفتگو با «بسیج مازندران»:
مدیر کل امور بانوان استان مازندران نا رضایتی مسئولین استان از وضع حجاب را دغدغه ای بزرگ در فرهنگ جامعه خواند.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۳۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر کل امور بانوان استان مازندران صبح امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج سپاه کربلا ضمن گرامی داشت یاد شهدای فاجعه مسجد گوهر شاد که در مبارزه با مسئله کشف حجاب در سال 1315 قیام کردند گفت: اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی به قدری است که امروزه به یکی از مهمترین سر فصل های امور بانوان استان تبدیل شد.

مریم جمشیدی اجرای برنامه های متنوع متناسب با ذائقه اقشار جامعه را در راستای تحقق امر حجاب و عفاف برشمرد و افزود: گرچه امور اجتماعی استانداری متولی موضوع حجاب و عفاف است اما ما هم به اقتضای وظائف و تکالیف قانونی و شرعی نسبت به ترویج و تقویت آن امر وارد عمل شدیم.

مدیر کل امور بانوان مازندران با اشاره به ایجاد نمایشگاه محصولات فرهنگی حجاب و عفاف یادآور شد: این نمایشگاه با عرضه مد و سبک زندگیایرانی اسلامی و لحاظ پوشش بومی محلی استان در سطح شهرهای مازندران از قبیل رامسر، بابل و ساری دایر می شود.

جمشیدی ترویج فرهنگ بومی ایرانی را از اهداف نمایشگاه مد و لباس خواند و بیان داشت: این نمایشگاه ضمن ترویج فرهنگ بومی ایرانی به نوعی از صنایع و تولیدات داخل که با ذائقه اقشار مردم و نسل های جدید بویژه دختران شاغل و دانشجو همخوانی دارد حمایت می کند.

وی وضعیت حجاب و عفاف در استان را شایسته دیار علویان ندانست و اظهارکرد: علی رغم گذشت سی و اندی سال از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار ی که نسبت به اوضاع ظاهری، پوششی و اجتماعی جامعه باید متصور می شد، محقق نشد و در واقع وضع حجاب و عفاف مطلوب و رضایت بخش نیست.

این مسئول رفتارهای اجتماعی رایج در حال حاضر جامعه را محصول غفلت و کوتاهی مسئولین در همه ادوار خواند و افزود: استفاده از مد و بهره گیری از سبک زندگی غیر اسلامی و ضد ارزش های انسانی نشانه تغییر ذائقه مردم در جامعه اسلامی است، و می توان آن را محصول بی تفاوتی مسئولانی دانست که حد اقل از ده سال گذشته تا کنون برنامه نداشتند.

مریم جمشیدی فرهنگ سازی مقوله حجاب و عفاف را راه مقابله با هجمه دشمن و ترویج رفتار های اسلامی دانست واشاره کرد: در سال 95 برنامه هایی برای تحقق این امر و مقابله با تیپ و مظاهر بد حجابی خواهیم داشت.

مدیر کل امور بانوان استان مازندران گفت: زمانی حجاب مطالبه مردم غیور جامعه اسلامی ما بود و در مقطع ای، مسئله کشف حجاب برای ملت به قدری آزاردهنده شد که در مقابل آن ایستادند و حتی جان دادند.

این مقام مسئول نا رضایتی مسئولین استان از وضع حجاب را دغدغه ای بزرگ در فرهنگ جامعه خواند و یاد آور شد: برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و مقوله رعایت حجاب و عفاف همه باید بکوشیم تا با احیا آن جامعه را با تزریق روح ایمانی از منجلاب فرهنگ ضد انسانی نشات گرفته از فرهنگ غرب نجات دهیم.

وی ادامه داد: با وضع موجود بنظر می رسد مردم جامعه به حال خود رها شدند، اما به این معنا نیست که کاری در ادوار قبل انجام نمی شد و الان هم با عزم جدی و عمل انقلابی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، در بین نسل های انقلاب باید الگو سازی کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها