خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان بوئین زهرا بیان کرد: حجاب و عفاف را سرلوحه زندگی سعادتمند خود قرار داده اند و با الگوگیری از سیره ائمه اطهار به عنوان یک مسلمان واقعی حافظ آفتاب سرزمین خویش هستند.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۲۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

همزمان با روز عفاف و حجاب در شهرستان بوئین زهرا همایش عفاف و حجاب در این شهرستان برگزار خواهد شد.

 به همین مناسبت خبرنگار خبرگزاری بسیج درقزوین، مسئول جامعه زنان شهرستان بوئین زهرا، خانم مهناز حیدری به گفتگو پرداخته است.

بسیج جامعه زنان چه فعالیت هایی را در زمینه عفاف و حجاب در طول سال انجام می دهد؟

برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب، عرضه و فروش پوشش اسلامی در قالب چادر، مقنعه، ساق دست، روسری، حجاب یقه و پوشش هایی از این قبیل با تخفیف ویژه برای متقاضیان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در قالب طرح چهره به چهره عفاف و حجاب با ورود سرمربی و برقراری ارتباط با این افراد و تشویق به انتخاب حجاب برتر که طی چندین سال این طرح در حال اجراست و سالانه بین 130 تا 180 نفر در این طرح هدایت و ارشاد می شوند.

برگزاری همایش های عفاف و حجاب و نشست های فرهنگی با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی و نیز نشست های ویژه مادران و کارگاه های آموزشی برای دختران که به مسئله عفاف حجاب و زندگی سعادتمند می پردازند از دیگر برنامه های بسیج جامعه زنان است.

  هدف از برگزاری همایش عفاف و حجاب چه می باشد؟

هدف از اجرای این همایش این است که ما بتوانیم سبک زندگی عفیفانه را در سطح جامعه ترویج دهیم و افراد را در ارتباط با هجمه های دشمن در موضوع عفاف و حجاب آشنا سازیم و نیز تقویت اعتماد به نفس زنان محجبه یکی دیگر از اهداف این همایش است.

بی شک حضور گسترده آحاد جامعه (زن و مرد) در این همایش می تواند نشانگر این باشد که در فضایی که تهاجم فرهنگی دشمن بیداد می کند، هنوز افرادی هستند که فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را فراموش نکرده اند و در مقابل عده ای ناچیزافراد بدحجاب، زنان و مردان عفیفی هستند که حجاب و عفاف را سرلوحه زندگی سعادتمند خود قرار داده اند و با الگوگیری از سیره ائمه
اطهار به عنوان یک مسلمان واقعی حافظ آفتاب سرزمین خویش هستند.

برگزاری همایش های عفاف و حجاب چه تاثیر عملی در جامعه دارد؟

یکی از تاثیرات شگرف فعالیت های حوزه های خواهران در زمینه عفاف و حجای، تقویت روحیه اعتماد به نفس و نقش آفرینی در خانواده و جامعه بوده است چرا که زنان و خواهران بسیجی خود را ملزم به رعایت حجاب و عفت مداری همه جانبه در ابعاد زندگی عفیفانه خود می دانند و بسیج به عنوان یک مامن برای خانواده هاست که دختران و همسران خود را برای فعالیت در این مجموعه فرهنگی تشویق می نماید. همین بس که سالانه بالغ بر دهها نفر از طریق ارتباط گیری دست اندرکاران بسیج خواهران، افرادی که دچار آسیب هایی هستند ارشاد شده و موفق به انتخاب حجاب برتر می شوند و نیز حتی بسیج جامعه زنان در طرح حافظان حریم خانواده نیز موفقیت های قابل ملاحظه ای داشته است و خانواده هایی که دارای دستگاه های گیرنده ماهواره هستند نیز به این مجموعه اطمینان نموده و گیرنده های خود را تحویل نموده تا از گزند این دشمن خاموش که در کنج خانه ها بیتوته کرده است در امان بمانند.

2001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها