نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم که نیروی انتظامی استان بوشهر دلیلی نداشت در اطلاعیه و مصاحبه‌های خود فرد درگذشته را قاچاقچی خطاب کند که باعث رنجش خاطر مردم شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۰۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ سکینه الماسی در ارتباط با حادثه نخل تقی و عملکرد نیروی انتظامی در این حادثه اظهار داشت: نیروی‌های خدوم‌ و سخت‌کوش انتظامی تلاش زیادی کردند که بتوانند به طریقی از فراگیر شدن‌ واکنش‌های مردمی پیشگیری کنند اما به نظر می‌رسد که در سطح فرماندهی می‌شد که اقدام بهتری داشت و به نحو شایسته‌تری مدیریت کرد.

وی بیان کرد: من از ابتدای بروز این حادثه در بین مردم حضور داشتم و حرف مردم را می‌شنیدم و به‌عنوان نماینده مردم معتقدم که نیروی انتظامی استان بوشهر دلیلی نداشت در اطلاعیه و مصاحبه‌های خود فرد درگذشته را قاچاقچی خطاب کند که باعث رنجش خاطر مردم شود.

الماسی ادامه داد: البته در آخرین بیانیه، تغییر ادبیات نیروی انتظامی استان احساس می‌شود اما در همین بیانیه هم با توجه به مواضع قبلی، جا داشت که به مردم اطمینان داده شود در صورت احراز تخلف، با مأمور خاطی برخورد قانونی خواهد شد، ممکن است در زمینهٔ اطلاع‌رسانی اشتباهی شده باشد اما نسبت آنچه به‌عنوان مواضع نیروی انتظامی استان منتشر شد گلایه دارم.

نماینده مردم کنگان، عسلویه در مجلس در پاسخ به این سؤال که وظیفه دستگاه قضا در برخورد با متخلفان این حادثه چیست گفت: نظر قطعی را باید به دستگاه قضایی سپرد و تا اعلام نتیجه بررسی‌ها نمی‌توان به‌طور قطعی اظهارنظر کرد اما انتظار مردم این است که اگر تخلفی محرز شد، با متخلف برخورد قانونی شود.

الماسی بیان داشت: بر اساس اعلام‌ رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر، دستگاه قضایی مجددا پیگیر این موضوع است و باید منتظر نتایج تحقیق و بررسی دستگاه قضایی باشیم.

وی در مورد آخرین وضعیت این پرونده گفت: پس از مدیریت بحران در سطح شهرستان و تثبیت آرامش، پرونده وارد مرحله تحقیقات شده و در اختیار دستگاه قضایی است و روند رسیدگی به پرونده را باید از مسؤولان دستگاه قضایی استان پرسید اما تا جایی که اطلاع دارم مسؤولان قضایی از ابتدای بروز این حادثه بسیار مصمم ورود کرده‌اند که باعث امیدواری مردم شده است.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه با قدردانی از صبوری مردم نخل تقی در این حادثه اظهار داشت: مردم شهرستان عسلویه همیشه انسان‌هایی متین و با نجابت بوده‌اند و امنیت این منطقه بسیار مهم را تأمین کرده‌اند، در این حادثه هم گرچه در روز عید فطر اتفاق بسیار تلخی رخ داد و باعث ناراحتی مردم شد اما با اطمینانی که مسؤولان و معتمدین محلی به مردم دادند، همه پذیرفتند و هم‌اکنون چشم‌انتظار اقدامات قانونی و گزارش دستگاه قضایی هستند ضمن اینکه این مردم قطعاً تابع قانون خواهند بود.


ارسال نظرات