خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۰۸۹۳۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبر گزاری بسیج: در دومین روز از هفته عفاف و حجاب مراسم افتتاحیه اردوهای هفت روزه جهادی با حضور 50جهادگر  در محل سالن ارشاد گرمه برگزار شد.

حجت‌الاسلام امانی امام‌جمعه موقت درق نیز در ابتدای این مراسم گفت: حرکت جهادگران اردوهای جهادی در راستای فرمایش و دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

وی با اشاره به اینکه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در حقیقت همان کاری است که جهادگران اردوهای جهادی آن را انجام می‌دهند، افزود: بدون شک کاری می‌تواند اثرگذار باشد که با اقدام و عمل همراه شود.

حجت‌الاسلام امانی اردوهای جهادی را نوعی تمرین برای درک واقعی از زندگی دانست و یادآور شد: جوانان با حضور در اردوهای جهادی نه‌تنها قدم‌های مؤثری در بحث محرومیت‌زدایی برمی‌دارند بلکه با تحمل زحمت و مشقت در این اردوها برای داشتن زندگی بهتر تمرین می‌کنند و یک نوع کارآموزی عملی و کسب تجربه می‌نمایند

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی گفت: فلسفه گروه‌های جهادی صرفاً برای فعالیت‌های عمرانی نیست بلکه برای آبادانی و پیشرفت در همه زمینه‌ها و عرصه‌هاست.

وی با بیان اینکه بدون تردیدی اهداف اردوهای جهادی را باید در دو محور درونی و برونی دسته‌بندی کرد، افزود: در بخش اول مهمترین هدف خودسازی جهادگران و آشنایی با محرومیت‌ها و استضعاف و البته دردهای مردم در کف جامعه است تا اگر روزی این افراد در مسند مدیریت سطوح مختلف کشور قرار گرفت با دردهای مردم ناآشنا نباشد.

قویدل با تأکید بر اینکه بعد دوم اهداف اردوهای جهادی نیز بسیار مهم و قابل‌توجه است، خاطرنشان کرد: این اردوها دربرگیرنده اقداماتی است که باعث توسعه روستاها در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله از طرح اردوهای جهادی بسیج که با حضور ۵۰ جهادگر در تمامی روستاهای دهستان بالادشت، روستاهای چشمه خان و رباط قره بیل از توابع دهستان گلستان و شهرهای گرمه و ایور اجرایی می‌شود ۳۰ جهادگر برادر و ۲۰ جهادگر خواهر حضور خواهند داشت.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه با بیان اینکه اردوهای جهادی شهرستان گرمه به مدت ۷ روز برگزار خواهد شد اظهار داشت: در این مدت برادران جهادگر به امور مربوط به فعالیت‌های عمرانی و ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای نیازمندان در مناطق شهری خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی احکام، ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، دینی و مذهبی توسط بانوان در روستاها از دیگر برنامه‌های این اردو به شمار می‌رود.

نعمت قویدل گفت: از جمله برنامه‌های ویژه در بخش اردوهای جهادی امسال برگزاری کلاس‌های ترویج اقتصاد مقاومتی با همکاری فنی و حرفه است و در پایان این کلاس‌ها نیز گواهینامه‌های مرتبط برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد در طول ۷ روز برگزاری این اردوها به کمک بسیج جامعه پزشکی، نیازمندان مناطق روستایی از ویزیت رایگان برخوردار می شوند

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه بیان داشت: در سال جاری بسیجیان حاضر در طرح اردوهای جهادی در ۴ گروه جهادی عمار، شهید باقری، شهدای مدافع حرم و حامیان مردم تقسیم‌بندی و به ایفای نقش سازندگی خود خواهند پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها