خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان شمالی گفت: حجاب یک پدیده پیچیده چند بعدی است به عبارتی نه تنها پدیده ای فرهنگی بلکه موضوعی اجتماعی است و دشمنان انقلاب برای آن برنامه ریزی کرده اند.
کد خبر: ۸۷۰۸۹۰۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع)؛ عصمت السادات وکیلی، مسئول بسیج جامعه زنان استان اظهار کرد: 21 تیر ماه روز حجاب وعفاف و به تبع آن هفته حجاب و عفاف بستر مناسبی است تا فرهنگ حجاب و عفاف را براساس آموزه های دینی در سطح جامعه، به ویژه در فضای مجازی گسترش داد؛ چرا که امروزه دختران و پسران بیشترین زمان خود را در فضای مجازی سپری می کنند.

وی ادامه داد: امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به نکات مطرح در گزاره های دهشت بار مدنظر شبکه های ماهواره ای و غربی است که غایت آن باعث از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه های اعتقادی خانواده مسلمان است.

وکیلی اضافه کرد: زن مسلمان ایرانی باگذشت سه دهه از شکوفایی انقلاب اسلامی می داند که حجاب میوه ی شیرین عفاف نه تنها او را در خانه زندانی و محصور نمی کند بلکه از او دعوت می نماید تا با حضوردر صحنه های مهم تصمیم گیری کرامت و شایستگی خویش را به نمایش بگذارد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان عنوان کرد: زنانی که در دوران مبارزه با ظلم رژیم پهلوی و در روزهای پرشکوه پیروزی انقلاب اسلامی و درهشت سال دفاع مقدس پا به پای مردان در تمامی صحنه ها حضور داشتند و همچنان درسنگرهای مختلف پیشگامان مبارزه علیه جنگ نرم دشمن هستند، شایسته هم چنین روزی هستند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف حجاب ادامه داد و گفت: حجاب یک پدیده پیچیده چند بعدی است به عبارتی نه تنها پدیده ای فرهنگی بلکه موضوعی اجتماعی است و دشمنان انقلاب برای آن برنامه ریزی کرده اند. ما در زمینه حجاب تهدید خارجی داریم و از سویی زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فکری و اعتقادی و فرهنگی در آسیب های این بخش موثر بوده است .

وکیلی با اشاره به برنامه های ویژه ای که برای این هفته در استان برنامه ریزی شده است گفت: فردا 21 تیر همایش عفاف و حجاب، با عنوان تجمع مدافعان حریم خانواده در محل سالن شهروند برگزار با حضور عموم بانوان بجنوردی برگزار می شود.

وی ادامه داد: معرفی شهیده رقیه رضایی، جلسات مشاوره خانواده های آسیب دیده ، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع سبک زندگی اسلامی و حجاب، تشویق خواهران با حجاب برتر، برگزاری تریبون های آزاد، برگزاری نمایشگاه های عکس و پوستر ، برگزاری کارگاه های دخترانه جهت افزایش توانمندی دختران جوان برای اداره موفق زندگی از جمله برنامه های این هفته به حساب آورد.

وکیلی گفت: برنامه های هفته عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان استان از تاریخ 19 تیرماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده است و تا آخر هفته ادامه پیدا می کند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان شمالی در انتها خاطر نشان کرد: به امید روزی که زن ومرد بدحجاب در جامعه اسلامی ما امنیت روانی سایرین را تهدید نکند و مومنین بدون مزاحمت در راه پیشرفت مملکت اسلامی ما قدم بردارند تا شاهد پیشرفت های علمی وتخصصی مضاعف در رسیدن جامعه سالم و ایده آل باشیم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها