مسئول خواهران بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله گفت: حجاب و عفاف یک موضوع ملی است و فرهنگ سازی و آموزش راهکار عملی برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۶۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

بهاره خاقانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به بحث حجاب و نقش آن در فعالیت‌های اجتماعی بانوان گفت: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است اگرچه برخی تصور می‌کنند این گونه سخن گفتن کلیشه‌ای است.

وی افزود: حجاب مانع از فعالیت‌های اجتماعی نمی‌شود و خود شخصا با پوشش اسلامی احساس راحتی و آرامش می‌کنم و به پوشش اسلامی خود افتخار می‌کنم و پوشیدن حجاب برتر را بسیار دوست دارم و به واسطه این دوست داشتن همواره لذت برده‌ام و احساس ناراحتی نمی‌کنم.

مسئول خواهران بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله با اشاره به نقش خانواده‌ها در تربیت اسلامی کودکان گفت: خانواده نقش مهمی در ترویج مسئله عفاف و حجاب در جامعه دارد و مادران می‌توانند بهترین الگو در این امر باشند برای نمونه من خود از دوران راهنمایی زمانی که می‌دیدم مادرم با پوشیدن چادر بسیار زیباتر جلوه می‌کند تصمیم گرفتم که از مادرم الگو بگیرم و حجاب برتر داشته باشم.

خاقانی‌زاده تصریح کرد: در حقیقت من نسبت به مسئله حجاب شناخت کاملی پیدا کردم و چون با شناخت آن را انتخاب کردم فکر می‌کنم خیلی بهتر می‌توانم در حفظ آن تلاش کنم.

وی با اشاره به جایگاه حجاب در جامعه گفت: حجاب باعث ایجاد آرامش درونی و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود، حجاب همراهی محکم و مطمئن برای زنان جامعه است تا بتوانند به جایگاه مطلوبی در جامعه دست پیدا کنند.

مسئول خواهران بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله تصریح کرد: متاسفانه با توجه به هجمه فرهنگی دشمن شاهد ترویج فرهنگ غربی در کشور هستیم به نحوی که می‌بینیم با توجه به اینکه ما یک کشور اسلامی هستیم و در انتخاب نوع پوشش بسیار آزاد هستیم ولی انگونه که شایسته و بایسته است به مسئله حجاب توجه نداریم در حالی که در جوامع غربی شاهدیم که با وجود قوانین سخت‌گیر مسئله حجاب ولی افرادی که با شناخت حجاب را برگزیده‌اند حاضر هستند هرگونه شرایط سخت را برای حفظ حجاب خود تحمل کنند.

خاقانی‌زاده با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی و آحاد جامعه در بحث حجاب گفت: حجاب و عفاف یک موضوع ملی است و فرهنگ سازی و آموزش راهکار عملی برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله در راستای ترویج عفاف و حجاب گفت: در نشست حلقات صالحین به ترویج این مسئله می‌پردازیم، برگزاری کارگاه عفاف و حجاب در کارگروه صنعت و عمران بسیج مهندسین سپاه روح‌الله که با استقبال درخور توجهی همراه شده یکی دیگر از راهکارهای ترغیب افراد برای حفظ حجاب و عفاف است.

مسئول خواهران بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله با اشاره به حضور گسترده اقشار مختلف مردمی در راهپیمایی "مدافعین حریم خانواده" گفت: چنین اقدامات فرهنگی می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفته دوستانم بسیار مشتاق هستند تا در این راهپیمایی حضور پیدا کنند که تنها به افراد دارای حجاب برتر خلاصه نمی‌شود اقشار مختلف در این کمپین شرکت خواهند کرد.

خاقانی‌زاده با اشاره به حضور فعال بانوان در بسیج مهندسین کشاورزی گفت: در طرح همگام با کشاورز با جذب افرادی که نسبت به موضوع علاقه داشتند کار را شروع کردیم که در حال حاضر گروهی کار می‌کنیم ولی با توجه به کمبود بودجه و امکانات افراد بسیاری را جذب نکرده‌ایم که بی‌شک با رفع مشکلات افراد بیشتری را برای همکاری جذب خواهیم کرد.

وی افزود: بانوان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله در قالب اردوهای جهادی و طرح همگام با کشاورز توانسته‌اند اقدامات ارزنده‌ای را به جامعه هدف خود ارائه دهند و خوشبختانه توانسته‌اند در این مدتی که طرح را شروع کرده‌ایم موفق عمل کنیم.

مسئول خواهران بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله در پایان خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی که در اجرای طرح با کشاورزان داریم از نظر اینکه آنان تجربیات چند ساله خود را حاضر نیستند رها کنند و از تجربیات علمی ما بهره‌مند شوند ولی توانسته‌ایم با اعتمادسازی که ایجاد کرده‌ایم کشاورزان خود با ما تماس می‌گیرند و از ما مشورت می‌خواهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات