سرمایه گذار بزرگترین پروژه گردشگری بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر 40 میلیارد ریال برای ساماندهی وایجاد زیرساخت های گردشگری غار ده شیخ پاتاوه هزینه می شود.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۲۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
غلامحسین گنجی در گفتگو با بسیچ افزود: برای ساماندهی این غار امکاناتی از جمله جاده دسترسی، نورپردازی، رستوران ، فضای سبز و مکان های استراحت اجرا می شود.
وی بیان کرد:پروژه ساماندهی غار ده شیخ در دو مرحله عملیاتی خواهد شد که امیدواریم در مرحله اول و بعد از مهیا کردن امکانات اولیه برای دسترسی به غار تا دو ماه آینده امکان حضور گردشگران به این منطقه فراهم شود.
گنجی اظهار کرد: در مرحله دوم ساماندهی غار ده شیخ پاتاوه ساخت اردوگاه در پایین دست غار در زمینی به مساحت یک هکتار در دستور کار قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: در این اردوگاه هر آنچه که یک گردشگر نیاز داشته باشد شامل رستوران ، سوئیت،آلاچیق و آبدارخانه ساخته می شود.
غار ده شیخ پاتاوه که قدمت آن مربوط به دوره دوم زمین شناسی است که سالیان طولانی بر اثر ریزش های جوی حفره هایی ایجاد شده و آب درون حفره ها به بیرون خارج می شد که موجب شکل گیری قندیل های بسیار زیبا و شگفت انگیزی در دالانهای گوناگون غار شده است.
این غار که دارای دو دهنه ورودی، دالانهای مسکونی و آبراهه های زیباست و با انجام کاوش های جدید دو ورودی دیگر همراه با سه دالان بزرگ درآن کشف شده است.
ورودی های جدید این غار دارای ارتفاعی حدود 15تا 20 مترمربع است که در مرحله نخست باید به صورت نشسته وارد غار شد.
از ویژگی های این غار وجود حوضچه های بزرگ و کوچک آبی است که به شکلی حیرت آور توسط دالانهای باریک به هم متصل می شوند.
غار ده شیخ با فاصله حدود سه کیلومتر از روستای ده شیخ و هشت کیلومتری از جاده اصلی یاسوج - اصفهان و مشرف بودن بر رودخانه زیبا و پرآب بشار ، امکان جذب گردشگران خارجی وداخلی شرایط تبدیل شدن به یک اثر گردشگری پررونق را دارد.
شهر تاریخی پاتاوه یکی از بزرگترین بخش های شهرستان دنا با جمعیتی حدود 40هزار نفر در 50کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.
ارسال نظرات