مدیر کمیته امداد کهگیلویه گفت: سال گذشته 11 میلیارد و 175 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری و بین مددجویان توزیع شد.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۱۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

امرالله فروزنده در گفتگو با بسیج در تشریح دریافت و پرداخت‌های کمیته امداد در سال گذشته اظهار داشت: 596 فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج بین مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان توزیع شد.

مدیر کمیته امداد کهگیلویه با بیان اینکه هدایای ازدواج به مبلغ 8 میلیارد و 340 میلیون ریال به صورت نقدی پرداخت شد افزود: 17 مورد از این کمک‌ها ازدواج مجدد و 162 مورد هدیه به داماد بوده است.

این مسؤول تصریح کرد: بالغ بر 73 میلیارد ریال کمک معیشت به 8هزار و 965 خانوار مددجو پرداخت شد.

وی افزود: طی مدت یاد شده 17 میلیارد و 700 میلیون ریال وام کارگشایی و خودکفایی به یک هزار و 200 مددجوی متقاضی پرداخت و زمینه اشتغال آن‌ها فراهم شده است.

فروزنده از آموزش یک هزار و 155 مددجو در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: بالغ بر یک میلیارد ریال برای برگزاری این دوره‌ها هزینه شد.

وی از صندوق‌های صدقه به یکی از منابع درآمدی کمیته امداد نام برد و با اشاره به اینکه 21 هزار صندوق در میادین،خیابان‌ها و منازل شهرستان وجود دارد گفت: از این صندوق‌ها پنج میلیارد و 650 میلیون ریال جمع‌آوری و در سرفصل‌های مشخص شده از قبیل کمک هزینه ازدواج،وام قرض‌الحسنه،ابن سبیل و هزینه‌های درمانی بین مددجویان توزیع شد.

فروزنده تصریح کرد:  سال گذشته 6 میلیارد و 100 میلیون ریال نیز از برگزاری جشن عاطفه‌ها، زکات، جشن نیکوکاری و شبکه‌های نیکوکاری جمع‌اوری شده بود.

مدیر کمیته امداد کهگیلویه افزود: از محل کمک‌های مردمی در قالب جشن‌های نیکوکاری،عاطفه‌ها،صندوق‌های صدقه،زکات و پایگاه‌های نیکوکاری 11 میلیارد و 175 میلیون ریال جمع‌آوری و بین مددجویان این نهاد حمایتی توزیع شد.

فروزنده بیان کرد: 9 هزار و 568 خانوار و دو هزار و 149 یتیم از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان استفاده می‌کنند.

ارسال نظرات