مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 140 حلقه چاه غیر مجاز آب در امام‌زاده جعفر(ع) گچساران، از برداشت غیرمجاز 16 میلیون متر مکعب آب در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۱۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸

علی لطفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب، اظهار کرد: طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی یکی از طرح‌های مهم اجرایی کشور است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این طرح در سطح استان‌ها به منظور حفاظت از منابع آب سطحی و ایجاد تعادل در آب‌خانه‌ها اجرایی شده است.

لطفی تصریح کرد: منابع آبی مهم‌ترین عامل در توسعه پایدار جامعه محسوب می‌شود و حفظ و صیانت از این منابع ارزشمند و برطرف کردن مشکلات آن، وظیفه‌ای همگانی و یک تکلیف است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی تأکید ویژه‌ای دارد، گفت: با توجه به برداشت‌های خارج از ظرفیت منابع آب زیرزمینی در سال‌های گذشته در کهگیلویه و بویراحمد ضرورت دارد با برنامه‌های مدون بحث طرح احیاء در برنامه کاری مد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 140 حلقه چاه غیرمجاز آب در دشت امامزاده جعفر(ع) گچساران خبر داد و ابراز کرد: به طور میانگین سالانه افزون بر 16 میلیون مترمکعب برداشت غیرمجاز آب از منابع زیرزمینی در این منطقه صورت می‌گیرد.

لطفی تعداد کل چاه‌های امام‌زاده جعفر گچساران این منطقه مهم کشاورزی را 437 حلقه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 297 حلقه چاه مجاز و 140 حلقه چاه غیرمجاز حفر شده است.

وی حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از حفر غیرمجاز چاه را از مهم‌ترین اولویت‌‌های کاری شرکت آب منطقه‌ای عنوان کرد.

لطفی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه منابع آب باید با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

گفتنی است، این مراسم با حضور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و محلی در فرمانداری گچساران برگزار شد.

ارسال نظرات