هر بار که مسافران در مناسبت‌های مختلف به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند با چنین مشکلات مواجه هستیم چاره‌ای جز فراهم کردن زیرساخت‌ها نداریم و برای فراهم کردن زیرساخت‌ها یک راه آن این بوده که درصد و نیم درصدی از سرجمع اعتبارات استانی به شهر یاسوج تخصیص داده داده شود.
کد خبر: ۸۷۰۸۶۸۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

فرماندار بویراحمد گفت: یاسوج باید به صورت ویژه دیده شود و مشکلات آن با لحاظ کردن اعتبارات ویژه مرتفع شود.

سید محمد کاظم نظری با اشاره به پایان یافتن تعطیلات عید سعید فطر نقش رسانه‌ها در خدمات‌دهی را مهم عنوان کرد و آن‌ها را چشم بینای جامعه خواند و گفت: رسانه‌ها در تمامی زمینه‌ها به عنوان بازو و ابزاری جهت کمک به بهبود امور هستند.

فرماندار شهرستان بویراحمد از همراهی و حضور مستمر رسانه‌های مختلف در اطلاع‌رسانی، انعکاس خدمات و بیان مشکلات و نواقصات تعطیلات عید فطر قدردانی کرد.

نظری در ادامه با اشاره به حضور گردشگران زیاد در سطح شهرستان اذعان کرد: مشکلات تعطیلات عید فطر به نسبت سال گذشته کمتر بود و خوشبختانه هیچ گونه مشکل امنیتی و انتظامی گزارش نشد.

این مسؤول با بیان اینکه حوزه شهرداری در تعطیلات عید فطر به نسبت سال گذشته خدمات‌ بهتری ارائه کرد، گفت: بحث سرویس‌های بهداشتی که از مشکلات همیشگی مرکز استان خصوصا پارک‌ها بود در امسال بهتر بود و چند چشمه جدید نیز اضافه شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حجم مسافران مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از ظرفیت شهر یاسوج و زیرساخت‌های آن بود، گفت: قطعا با حجم زیاد گردشگر در نقاط مختلف شهرستان نارضایتی و نواقصی وجود داشت.

رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات به کار بستیم و هیچ کوتاهی نکردیم، گفت: خوشبختانه روشنایی معابر و مکان‌های تفریحی را به نسبت برطرف کردم و در تامین ارزاق مشکل خاصی نداشتیم و بازار به صورت آماده باش بود.

نظری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده مشکل خاصی نداشتیم و امید می‌رود بتوان مشکلات و نواقصات موجود را برطرف کرد.

فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: شهرداری در بحث نظافت می‌توانست بهتر عمل کند.

این مسؤول با بیان اینکه مشکلات و نواقصات همچنان هستند، گفت: با افتتاح ۴۰ هکتار از فضای سبز قطعا وضعیت بهتر خواهد شد و با افتتاح پل سوم و چهارم بشار مشکل بار ترافیک نیز برطرف می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری اذعان کرد: رفع مشکلات و فراهم کردن زیرساخت‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد مستلزم حمایت استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

نظری تصریح کرد: در صورت حمایت و فراهم کردن زیرساخت‌ها و افتتاح فضاهای سبز قطعا مشکلات کاهش می‌یابد و خدمات‌رسانی بهتر خواهد شد.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه عمده مشکلات مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عدم همخوانی زیرساخت‌ها با جمعیت کنونی و مسافرانی که به مرکز استان وارد می‌شوند، بوده و بیان داشت: اگر بنا است یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باشد که هست این شهر باید ویژه دیده شود و مشکلات آن با لحاظ کردن اعتبارات ویژه قطعا مرتفع می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از همکاری خوب و سازنده تمامی دستگاه‌ها در خدمات‌دهی به مسافران عید فطر تقدیر و تشکر کرد و گفت: همکاری نهادها و ادارات رضایت‌بخش بود و درب اکثر ادارات و سازمان‌ها و سالن‌های ورزشی به روی مسافران باز بود.

نظری با بیان اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی نظارت کامل بر نحوه خدمات‌دهی به مسافران داشتند، گفت: خوشبختانه همکاری تمامی دستگاه‌ها رضایت‌بخش بود و به جهت نواقصات و پاره‌ای از مشکلات از تمامی شهروندان و مسافران و گردشگران عذرخواهی می‌کنم.

 

توسعه زیرساخت‌های شهر یاسوج مستلزم حمایت ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد

فرماندار بویراحمد گفت: توسعه زیرساخت‌های شهر یاسوج مستلزم حمایت ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تصمیم ایشان در شورای برنامه‌ریزی است تا یک بار برای همیشه مشکلات زیرساختی برطرف شود.

سید محمد کاظم نظری با اشاره به عدم زیرساخت‌های مناسب گردشگری در شهرستان بویراحمد اظهار کرد: شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج به دلیل شرایط آب و هوایی و طبیعت بکر و خدادادی ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد که خدمات‌دهی به مسافران مستلزم زیرساخت‌های لازم است.

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در تعطیلات عید سعید فطر تمام تلاشمان بر این بود که خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران به نحو مطلوب ارائه شود، گفت: متاسفانه در این ایام تعطیلات نواقصات و کمبودهایی بود که اکثر آن‌ها به نبود زیرساخت‌های گردشگری برمی‌گردد.

نظری ضمن قدردانی از تمامی نهادها و مسؤولانی که در خدمات‌دهی به مسافران پای کار بودند و درب سازمان‌ها و ادارات را به روی مسافران باز کردند، گفت: انتظار می‌رود مدیران ارشد استانی شهر یاسوج به عنوان مرکز استان را ویژه ببینند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جمعیت بیش از ظرفیت را در خود جای می‌دهد و با ورود گردشگر قطعا نواقصاتی احساس می‌شود که انتظار می‌رود یاسوج در توزیع اعتبارات ویژه دیده شود.

رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به جلسه شورای برنامه‌ریزی اذعان کرد: متاسفانه در جلسه این شورا که قرار بر این بود که درصدی از اعتبارات به مرکز استان تخصیص داده شود به رای گذاشته شد که نتیجه رأی‌گیری مساوی شد و عملا درصدی تخصیص داده نشد.

نظری تصریح کرد: به دلیل مساوی شدن رای شورای برنامه‌ریزی در خصوص اختصاص درصدی از اعتبارات استانی به شهر یاسوج نتیجه نهایی به تصمیم استاندار موکول شد که امیدواریم استاندار محترم با دیدگاهی که دارند درصدی از اعتبارات استان به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شود تا مشکلات زیرساختی برطرف شود.

فرماندار بویراحمد در پایان تصریح کرد: هر بار که مسافران در مناسبت‌های مختلف به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند با چنین مشکلات مواجه هستیم چاره‌ای جز فراهم کردن زیرساخت‌ها نداریم و برای فراهم کردن زیرساخت‌ها یک راه آن این بوده که درصد و نیم درصدی از سرجمع اعتبارات استانی به شهر یاسوج تخصیص داده داده شود.

ارسال نظرات