جانشین سپاه چابهار گفت: برنامه های مخرب ماهواره دلیل اصلی سست شدن بنیان خانواده و از مصادیق تهدیدات نرم است
کد خبر: ۸۷۰۸۶۶۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
به گزارش خبر گزاری بسیج ؛ سرهنگ پاسدارعباس بهادر ایجاد فاصله به واسطه ورود ماهواره بین اعضای خانواده را از دلایل اصلی اختلافات دانست و اظهار کرد:زمانی که اعضای خانواده به تماشای شبکه های ماهواره ای می گذرانند زیاد شده در نتیجه با ایجاد فاصله بین اعضای خانواده درگیریهاو نزاع بیشتری در کانون گرم خانواده به وقوع می پیوندد.
وی مقایسه شخصیتهای داستانی را در سریالهای خانواده با همسران را از زمینه های اختلاف زناشویی عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین و آشکارترین نتایج فاجعه بار ماهواره تاثیرات منفی و ناهنجارها و رفتارهای غیر ارزشی است که شخصیتهای سریالهای دنباله دار خارجی به بیننده زن و مرد ایرانی القا می کنند.
سرهنگ بهادر با اشاره به افزایش ده ها برابری شبکه های فارسی زبان در ایران بیان کرد: اگر به آمار کانالهای ماهواره ای از گذشته تاکنون نظری بیاندازیم شاهد افزایش غیر منطقه ای شبکه های فارسی زبان خواهیم بود و بدون شک این مسئله یکی از مصادیق مهم تهدیدات نرم علیه جمهوری اسلامی ایران است.
اتلاف وقت، وابستگی و سست شدن بنیان خانواده از مهمترین معضلات ماهواره در جامعه است
سرهنگ پاسدار وابستگی نوجوانان و دانش اموزان را به ماهواره یکی از دلایل افت تحصیلی دانست و تصریح کرد: جذابیت های ظاهری ماهواره اگر مدیریت نشود باعث پرشدن اوقات فراغت دانش اموزان با شبکه های ماهواره ای ودرنتیجه افت تحصیلی و  وابستگی و اتلاف وقت خواهد شد. وحتی مواردی را هم شاهدیم که  افراد بزرگسال نیز در محیط کار با مواردی چون تاخیروغیبت روبرو می شوند که باعث افت عملکرد شغلی آنان می شود.
وی با اشاره به گزارش کارشناسان بهداشت و هشدار انان در شیوع بلوغ زود رس در نوجوانان تاکید کرد:مطرح شدن بدون پروا و حیای مسائل جنسی در ماهواره و نمایش ان در سریالهایی که در خود کشورهای سازنده در شبکه های سراسری سانسور می شود اثرات بسیار بد و منفی ببلوغ زود رس که خود پیامدهای جبران ناپذیری خواهد داشت
ارسال نظرات