خبرهای داغ:
مدیر سابق حوزه‌های علمیه سراسر کشوربا اشاره به اینکه همدلی سبب پیشبرد اهداف و کارها است گفت: تمام توان و تجربه خود را در اختیار مدیریت جدید حوزه می‌گذارم و هر کجا که نیاز فکری بود دریغ نمی‌کنیم و در طبق اخلاص قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۸۷۰۸۶۴۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم  تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم با اشاره به اینکه همدلی سبب پیشبرد اهداف و کارها است اظهار داشت: تمام توان و تجربه خود را در اختیار مدیریت جدید حوزه می‌گذارم و هر کجا که نیاز فکری بود دریغ نمی‌کنیم و در طبق اخلاص قرار می‌دهیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه از اقداماتی که دوران مدیریت خود سعی برانجامش داشتم و بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری بود تدوین سند چشم انداز حوزه است افزود: در این سند مطالبات رهبر معظم انقلاب و اقدامات صورت گرفته دسته بندی شده ، همچنین رتبه بندی شاخص‌های اخلاقی و واحدهای حوزوی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

امام  جمعه قم با اشاره به راه‌اندازی کمیته وقف و تلاش برای استقلال مالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در حال حاضر نیز 300 مدرسه علمیه در کشور در حال احداث است، همچنین در سال‌های گذشته تلاش کردیم تا با آسیب شناسی جامع تربیتی، تقویت برنامه آموزشی، سرعت بخشیدن به فعالیت‌های پژوهشی و برگزاری نشست‌های علمی گام‌های اساسی در حوزه‌ها برداشته شود.

وی با بیان اینکه مدیریت مسئولیت است نه شغل خاطرنشان کرد: انسان در هر مسئولیت و جایگاهی که هست باید فرصت را غنیمت بشمارد، کار کردن در حوزه‌های علمیه راحت نیست درحالی که شعار دادن راحت است، کار در حوزه‌های علمیه تنها به مدد الهی و علما و مراجع، مقام معظم رهبری و پشتیبانی طلاب و روحانیون میسر است.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید براینکه تا رسیدن به نقطه اصلی راه زیادی مانده است گفت: 44 مرکز تخصصی در حوزه‌ها در حال فعالیت است تا حوزه‌های علمیه انقلابی باقی بمانند، این طرح نیز در قالب طرح حوزه انقلابی از سوی شوای عالی حوزه به تصویب رسیده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت 6 هزار طلبه در مدارس امین اظهار داشت: تجهیز 220 کتابخانه در حوزه‌های سراسر کشور، گسترش انجمن‌های علمی حوزه با هزار و 414 عضو، همکاری در تدوین کتب آموزش و پرورش، ساماندهی امور اخلاقی و مشاوره‌ای، ارتباط با مراکز علمی پژوهشی داخل و خارج کشور، اهتمام جدی به زی طلبگی و غیره از دیگر اقداماتی است که طی سال‌های گذشته با جدیت دنبال شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها