مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان:

کردستان ۲.۴ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور را زیرپوشش خود قرار داده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان عنوان کرد: با بیان اینکه کردستان دارای ۲ درصد جمعیت کشور است، گفت: استان ۲.۴ درصد آموزش‌های فنی و حرفه ای کشور را زیرپوشش خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۷۰۸۶۳۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیدجمیل احمدی ظهر امروز در جلسه شورای مهارت و فناوری استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، با بیان اینکه کردستان دارای ۲ درصد جمعیت کشور است، گفت: استان ۲.۴ درصد آموزش‌های فنی و حرفه ای کشور را زیرپوشش خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: سند توسعه مهارت استان تدوین شده که هم اکنون برای تطبیق آن با اهداف برنامه ششم توسعه توسط تیم کارشناسی در حال بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۹ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ایی در بخش خصوصی استان فعال است، بیان کرد: پنج انجمن صنفی هم در راس این آموزشگاه ها در استان تشکیل شده و یک انجمن دیگر هم در شهرستان مریوان در حال شکل گیری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با اشاره به اینکه ۲۹ درصد آموزش های مهارتی استان توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای ارائه می شود، اظهارداشت: یکی از رویکردها و برنامه های ما این است که ۵۰ درصد آموزش های مهارتی استان توسط آموزشگاه های آزاد انجام شود.

احمدی یکی از مشکلات آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای را موازی کاری برخی از ادارات دولتی با فعالیت آنها ذکر کرد و افزود: پیشنهاد می کنم دستگاه های دولتی استان در ارتباط با آموزش های مهارتی از آموزشگاه های آزاد خرید خدمات کنند.

وی عنوان کرد: متقاضایان آموزش‌های فنی و حرفه ای به چند دسته تقسیم می شوند بخشی از آنها افراد جویای کار و بخشی هم افراد شاغلی هستند که به منظور ارتقای مهارت های شغلی خود در کلاس های فنی و حرفه ای شرکت می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار