در دو ماهه نخست سال‌جاری 10 هزار و 359 نفر جهت دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۰۸۶۲۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل پست استان زنجان گفت: در دو ماهه نخست سال‌جاری 10 هزار و 359 نفر جهت دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند.

مهدی فخر‌بین‌سبحانی با بیان اینکه این آمار با استقرار ایستگاه‌های جدید افزایش خواهد یافت، افزود: هم‌اکنون بسیاری از افراد از طریق اینترنت اقدام به نوبت‌گیری برای ثبت کارت ملی هوشمند را کرده‌اند و در مرحله پیش‌ثبت‌نام قرار گرفته‌اند ولی وارد مرحله ثبت‌نام اصلی نشده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با افزایش تعداد ایستگاه‌ها این روند سرعت بیشتری یابد.

وی در خصوص اینکه چه کسانی می‌توانند جهت دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند، تصریح کرد: افرادی که بالای 15 سال سن دارند و تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند. همچین کسانی‌که کارت ملی خود را گم کرده و یا یکی از مشخصات شناسنامه‌ای آن‌ها از قبیل نام، نام‌خانوادگی، تاریخ تولد و یا شماره شناسنامه تغییر کرده است می‌توانند جهت ثبت‌نام اقدام کنند. از این‌رو افراد ذیل باید در زمان مراجعه برای ثبت‌نام اصل شناسنامه ملی و کدپستی و آدرس محل سکونت‌شان را به همراه داشته باشند.

فخر‌بین‌سبحانی افزود: در حال حاضر 8 ایستگاه دولتی کار ثبت‌نام را انجام می‌دهند؛ همچنین تعداد ثبت‌نامی‌ها در سال 94 بیش از 24 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل پست استان زنجان ادامه داد: از آنجایی که میزان تقاضا و ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند روز به روز در حال افزایش است پیش‌بینی احداث 14 ایستگاه دولتی علاوه بر 8 ایستگاه دولتی فعلی از برنامه‌های اصلی سال 95 اداره‌کل پست استان محسوب می‌شود که راه‌اندازی این ایستگاه‌ها موجب خواهد شد تا افرادی که هم‌اکنون در مرحله پیش‌ثبت‌نام و به نوعی انتظار به سر می‌برند، در مدت زمان کمتری به ثبت‌نام اصلی برسند.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون در سطح استان 485 واحد پستی وجود داریم که از این تعداد 22 واحد دولتی،84 واحد پیشخوان، 241 دفتر ICT روستایی و 138 نمایندگی پستی هستند؛ همچنین در سال 94 بیش از 8 میلیون و 500 هزار مرسوله پستی در استان جابه جا شده و در بخش سرانه مرسولات پستی در سال گذشته 8.4 دهم درصد به ازای جمعیت استان، مرسوله پستی ارسال شده است.

ارسال نظرات