خبرهای داغ:
محقق حوزه و دانشگاه:

حجاب ظاهر و باطن توأم باهم سازنده خانواده و جامعه است

محقق حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حجاب ظاهر و حجاب باطن توأم با هم سازنده خانواده و جامعه است، گفت: خانواده را نباید در این میان دست کم گرفت.
کد خبر: ۸۷۰۸۶۱۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، مهران اشترانی در همایش حجاب و عفاف در جمع فرهنگیان تویسرکانی بیان داشت: حجاب برای جلوگیری از انحراف زنان و نگاه مردان است و رعایت آن تنها مختص به بانوان جامعه نیست.

وی با تأکید بر اینکه حیا، عفت و غیرت، حافظ حریم خانواده است، اظهار کرد: مشکلات جامعه امروزی ما از جمله مدگرایی باید آسیب شناسی شده و در جامعه به خوبی این مطلب تبیین شود که هر آزادی برای پیشرفت مناسب نیست.

این محقق حوزه و دانشگاه افزود: اسلام با آزادی مخالف نیست اما آن نوع آزادی که نه به فرد ضرر برساند نه به دیگران و همراه با تعقل و تفکر باشد، نه اینکه هر فردی هر طور که بخواهد عمل کند، چرا که دشمن موضوع را خوب درک کرده و برای ضربه زدن به حریم حیا و عفت خانواده به بهانه آزادی فکر و ذهن خانواده ها را با استفاده از تبلیغات سوء به خود مشغول کرده است.

وی با بیان اینکه نباید درباره ظاهر دیگران زود قضاوت کنیم، عنوان کرد: هر فردی پشت هر چهره ای که دارد چه با حجاب چه بد حجاب گذشته ای داشته و آینده ای خواهد داشت، مهم ثابت قدم ماندن در راه حجاب و حیای ظاهری و باطنی توام با هم است تا این حجاب در درون نهادینه شود و با هر ناملایمتی کنار گذاشته نشود.

اشترانی گفت: افرادی که درد دین دارند و دغدغه اصلی آنان اجرای احکام دینی به درستی در جامعه است باید از خود و خانواده‌هایشان شروع کنند، چرا که اگر خود عامل به گفته هایشان باشند نه تنها در جامعه الگوسازی کرده اند بلکه جامعه ای که تشکیل شده از همین خانواده ها است، خود کم کم اصلاح می شود.

وی تصریح کرد: باید با کمال جویی که همراه با تفکر، خرد و عقل بوده نه با کمال گرایی که همراه با غرور است زمینه های جاذبه در راستای حجاب و عفاف از سوی متولیان امر صورت گیرد نه اینکه افرادی به ظاهر محجبه با رفتار خود دافعه ایجاد کنند.

این مشاوره خانواده عنوان کرد: بسیاری از بدحجاب ها شاید از آسیب ها و عوارض کار خود مطلع نیستند و از اینکه چه تأثیری بر روی جامعه خود می گذارند و زمینه چه آفت هایی را برای دیگران ایجاد می کنند، از این رو می توان با تبیین چنین آفت هایی آنان را نسبت به عواقب آن آگاه کرد.

اشترانی همچنین با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی و ماهواره فرهنگ، اسوه و الگوی ما شده‌اند و با آمدن آنها حجاب در حال از بین رفتن است، تصریح کرد: زمانی که شبکه های اجتماعی این مهمان ناخوانده سوار بر حریم خانواده می شوند فرهنگ، اعتقاد همه چیز را به باد می دهند، پدر برای فرار از مسئولیت و مادر برای باج ندادن به کودک خود حتی از خردسالی برایشان گوشی تلفن خریداری و او را در فضایی که نباید بدون نظارت رها می کنند.

وی افزود: طلاق عاطفی، بی حرمتی کردن همسران در درون خانواده و آن هم در برابر چشمان کودکان، سبب دور شدن فرزندان از اصل خانواده و پناه بردن به گوشی ها و شبکه های اجتماعی شده و آنان را به سمتی دیگر می کشاند.

این محقق حوزه و دانشگاه دوری از معنویت را از دیگر عواملی دانست که می تواند نقش مؤثری در انحراف افکار، عقیده و رفتار و کردار فرزندان داشته باشد و در این زمینه گفت: والدین می توانند از صبح تا شب از کوچکترین لحظات حضور در منزل استفاده کنند و با رفتاری محبت آمیز و سرشار از معنویت الگویی بی نظیر برای فرزندان خود باشند.

وی با اشاره به اینکه حجاب ظاهر و حجاب باطن توأم با هم سازنده خانواده و جامعه است، تأکید کرد: خانواده را نباید در این میان دست کم گرفت و باید به کودکان آموخت چیزی که ارزان به دست می آید ارزان هم از بین می رود و به دنبال اصل خود باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار