پيام رئيس کل سازمان امور مالياتي به مناسبت هفته فرهنگ مالياتي:
وفاق جمعي و مشارکت ملي براي ارتقاي نظام مالياتي کشور و شکوفايي اقتصاد ايران تبلوري کم سابقه يافته است.
کد خبر: ۸۷۰۸۵۹۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در پيام رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور به مناسبت هفته فرهنگ مالياتي آمده است:

نظام مالياتي ايران امروز در بزنگاهي تاريخي قرار دارد. در سالي که «اقتصاد مقاومتي» در ريل اقدام و عمل قرار گرفته و ارکان مختلف نظام، براي محقق ساختن مفروضات اساسي اين سياست، همدل و همزبان گشته اند، وفاق جمعي و مشارکت ملي براي ارتقاي نظام مالياتي کشور و شکوفايي اقتصاد ايران تبلوري کم سابقه يافته است. خردا دو تيرماه امسال، شاهد مشارکت چشمگير شهروندان براي ارايه اظهارنامه مالياتي بوديم. مشارکتي که در نوع خود کم سابقه و همراه با همدلي و تعاملي بي مانند بود.

در کنار اين حماسه ملي، عزم وتلاش کارکنان سازمان امور مالياتي کشور ، نمودي دوچندان يافته و همنوايي و هم آوايي سازماني در عرصه نظام مالياتي، نقشي تعيين کننده در دستيابي به اين حماسه ماندگار داشت.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در متن اين پيام خاطرنشان ساخته است: خوداظهاري در فضايي آرام با بالاترين ميزان همدلي و مشارکت مردمي، از نتايج و پيامدهاي ارزنده توافق مالياتي امسال با اصناف کشور بود و نظام مالياتي در رويکرد جديد خود، سياست راهبردي «اعتماد به مردم» و خدمت رساني هر چه اثربخش تر به شهروندان را در دستور کار خود قرار داد و در آزمون تعامل و ارتباط با مردم، سربلند و موفق ظاهر شد که جا دارد در اينجا از اين همدلي و همزباني مردم در خلق اين حماسه اقتصادي، به نيکي ياد کنيم.

رئيس کل سازمان امور مالياتي تصريح کرده است: شهروندان ايران امروز بيش از هر زمان به آثار متعدد و مزاياي پرشمار پرداخت ماليات در آباداني وعمران شهرها و روستاها و توسعه زيرساخت هاي شهري و همچنين پيشبرد اهداف دولت در حوزه هاي امنيت، بهداشت، آموزش و تامين مالي امورات جاري کشور آگاهي و اشراف دارند.

اين اشراف نسبي به مقوله ماليات و کارکردهاي آن، البته ماحصل برنامه هاي تحول آفرين فرهنگ سازي مالياتي و همچنين اطلاع رساني هاي موثر و بهنگام در مقاطع گوناگون است.

امروز کمتر کسي است که به اهميت قطع وابستگي اقتصاد به درآمدهاي نفتي و استفاده موثر از اين سرمايه بين نسلي براي توسعه زيرساخت هاي کشور و پيشبرد طرح هاي عمراني آگاهي نداشته باشد.

اين آگاهي عمومي نسبت به جايگاه کليدي نظام مالياتي با کارکردهاي متنوعي که در قالب تامين درآمدهاي عمومي کشور، توزيع ثروت در جامعه و گسترش عدالت اجتماعي، در کنار ثبات اقتصادي و اتکاي اقتصاد کشور به منابع پايدار و سالم دارد، بي ترديد از اهميت ويژه اي برخوردار است.

مهمترين نياز امروز کشور، افزايش کارآيي و توان نظام مالياتي به عنوان مطلوبترين شکل تامين مالي هزينه هاي کشور است و ارکان مختلف نظام براي جلب مشارکت مدني، براي گسترش و فراگير نمودن عدالت اجتماعي، بهره مندي موثر از ظرفيت هاي به فعليت در نيامده اقتصادي و تامين حداکثري هزينه هاي جاري کشور از محل درآمدهاي درون زاي اقتصادي به ميدان عمل آمده اند.

به ويژه در سال جاري که اجراي طرح جامع مالياتي به عنوان «اقدام 95» در دستور کار سازمان قرار گرفته و اصلاحيه جديد قانون ماليات هاي مستقيم نيز در حال اجرايي شدن است، همراهي و همدلي دولت و ملت از اهميت مضاعفي برخوردار است. اين در حاليست که اصلاح و اجراي کامل قانون ماليات بر ارزش افزوده نيز از برنامه هاي اصلي سازمان امور مالياتي کشور است.

تقوي نژاد در خاتمه پيام خود به مناسبت هفته فرهنگ مالياتي، بيان داشته است: اکنون که در هفته فرهنگ مالياتي هستيم، ضمن سپاس از همراهي و همدلي موديان محترم در ارايه اظهارنامه مالياتي، مراتب قدرداني و تشکر خود را از عزم وتلاش همکاران خدوم و افتخار آفريني ايشان، اعلام داشته و از خداوند بزرگ براي يکايک آنان در راستاي عمل به وظيفه مقدس و خطيري که دارند، توفيق روز افزون مسئلت مي نمايم.

ارسال نظرات