فرماندار اشکذر در جلسه کارگروه حفظ حقوق شهروندی و عفاف و حجاب شهرستان اشکذر بر ضرورت تبیین فلسفه و ترویج فرهنگ حجاب از سوی مسئولین و مدیران دستگاه‌ها و نهادها تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۰۸۵۷۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر؛ به مناسبت هفته عفاف و حجاب جلسه کارگروه حفظ حقوق شهروندی و عفاف و حجاب شهرستان اشکذر باهدف شناسایی و بررسی راهکارهای مؤثر فرهنگ‌سازی موضوع عفاف و حجاب در جامعه و خانواده تشکیل شد.

فرماندار اشکذر در این جلسه با اشاره به وضعیت اجتماعی و فرهنگی شهرستان گفت: مسئولین و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به‌عنوان متولیان امر نسبت به تبیین فلسفه و ترویج فرهنگ حجاب اهتمام بیشتری داشته باشند.

محمدعلی شاه‌حسینی " با تأکید بر حفظ گوهر حجاب و عفاف در جامعه افزود: مقوله عفاف و حجاب به‌عنوان یک امر فراگیر در جامعه اسلامی می­تواند مانع بروز بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی شود.

وی با بیان اینکه در اسلام حجاب هم برای مردان و هم برای زنان تعریف‌شده است اظهار داشت: میراث گران‌قدر و گران‌سنگ حجاب ارزان به دست نیامده است و ایران اسلامی هزینه‌های بسیار سنگینی در طول تاریخ برای حفظ آن تقدیم کرده است.

فرماندار اشکذر خطاب به مدیران دستگاه‌ها اظهار داشت: جهت هدایت جامعه در امور فرهنگی برنامه داشته باشید و اجرای برنامه‌ها را از خود شروع کنید و با بازخورد رفتار صحیح و برنامه خود، جامعه را برای فراگیر شدن برنامه‌های تدوینی فراهم نمایید.

در ادامه این جلسه در خصوص برگزاری همایش و گردهمایی‌های بزرگ بانوان با عنوان "حجابم را دوست دارم " و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب بحث و تبادل‌نظر شد.

گفتنی است 19 الی 25 تیرماه به‌عنوان هفته "عفاف و حجاب " نام‌گذاری شده است.

ارسال نظرات