خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از جمله وظایف یک فرمانده را ارتباط دانست و گفت: در مدیریت اسلامی، موفق کسی است که بر قلب فرماندهی کند و فرماندهی که بر قلوب اثر نگذارد کارش ماندگار نیست.
کد خبر: ۸۷۰۸۵۵۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در افتتاحیه دوره آموزشی فرهنگی، تربیتی یاوران ولایت یادبود شهدای مدافع حرم که با حضور فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی در اردوگاه ابوذر برگزار شد، اظهار داشت: مشکل ما در کشور مشکل امکانات، نیروی انسانی و بودجه نیست بلکه مشکل اساسی ما تربیت و مدیریت است.

وی بیان کرد: در بخش‌های مختلف کشور هر جا از این دو مورد استفاده شود آن مجموعه موفق خواهد بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: موضوع قابل توجه امروز وظایف یک مدیر است، چه شما دختر جوان در خانه و خانواده یا به عنوان دانش‌آموز در دبیرستان و چه به عنوان فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی یا به عنوان زن مسلمان در عرصه‌های گوناگون و فعالیت های اجتماعی نیاز به بحث مدیریت دارید و در آینده نیز به عنوان یک مادر متعهد باید از این معیارها و ملاک ها استفاده کنید تا نقش خود را به عنوان مادری دلسوز، قوی و منسجم انجام دهید.

وی با اشاره به وظایف یک مدیر موفق عنوان کرد: اولین نکته یک فرمانده موفق در واحد بسیج دانش‌آموزی که باید مدنظر قرار گیرد داشتن یک برنامه ریزی مدون و منظم است.

ابوحمزه ابراز داشت: باید در عرصه‌های گوناگون برای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی را برای خود تنظیم و تدوین کنیم، اگر این مورد را به صورت منظم و مدون تنظیم شود در یک زمان‌بندی مشخص به هدف خود خواهیم رسید و مثال بارز این مورد کسانی هستند که در کنکور رشته‌های ریاضی، علوم تجربی و انسانی و المپیادها رتبه های خوبی را کسب می‌کنند.

وی وظیفه بعدی یک فرمانده را انگیزه مادی و معنوی دانست و گفت: انگیزه معنوی ماندگاری بیشتری دارد و انگیزه مادی گذراست.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: نمونه انگیزه معنوی سردار شهید همدانی و شهدای مدافع حرم هستند چراکه انگیزه و هدف آنها خداست.

وی ادامه داد: هر قدر انسان کارش را خدایی کند و رضای خدا را در فعالیت و کار خود مدنظر داشته باشد، ماندگاری کارش بیشتر خواهد بود، همانطور که مقام معظم رهبری در منزل سردار شهید همدان فرمودند «علت اینکه همه مردم همدان در تشییع جنازه این شهید شرکت کردند فقط بخاطر اخلاص او بود».

ابوحمزه با بیان اینکه بهترین انگیزه خلوص در نیت است، گفت: سومین وظیفه یک فرمانده و مدیر تصمیم‌گیری است.

وی اظهار داشت: تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی با هم فرق می‌کند، در تصمیم‌سازی همه می‌توانند نظر و پیشنهاد و راهکار ارائه دهند و انتقاد سازنده داشته باشند، اما تصمیم‌گیر اصلی فرمانده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: همانطور که حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند «هر کس می خواهد با عقل دیگران شریک شود با آنها مشورت نماید»، بعد از اینکه فرمانده تصمیم خود را گرفت دیگر نباید آن را تغییر بدهد.

وی با بیان اینکه تزلزل در تصمیم شما را زائل می کند، افزود: مشورت کنید اما در تصمیم‌گیری محکم و استوار باشید.

ابوحمزه چهارمین وظیفه یک فرمانده را سازماندهی دانست و گفت: سازماندهی و ساماندهی با یکدگیر متفاوت است، وقتی کاری را از صفر شروع می‌کنیم و به نتیجه می‌رسانیم سازماندهی است اما اگر کاری را که به نتیجه رسیده، مشکلات آن را حل ‌کنیم ساماندهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین وظیفه ایجاد هماهنگی است که باید هماهنگی لازم را با مدیران مدارس و حوزه‌های بسیج داشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از دیگر وظایف یک فرمانده را ارتباط دانست و بیان داشت: بهترین شیوه ارتباط در مدیریت اسلامی ارتباط قلب با قلوب است.

وی ادامه داد: در مدیریت اسلامی، فرمانده موفق کسی است که بر قلب فرماندهی کند نه بر افکار و اجسام آنان بنابراین اگر می‌خواهید موفق شوید سعی کنید قلب را به‌دست آورید و این با سازندگی درونی امکان‌پذیر می‌شود.

ابوحمزه با بیان اینکه فرماندهی که بر قلوب اثر نگذارد کارش ماندگار نیست، تصریح کرد:. نظارت و پیگیری نیز از دیگر وظایف یک فرمانده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند «پیگیری این است که کار را آنقدر پیگیری کنیم تا آن کار به نحو احسن انجام شده است»، تأکید کرد: از دیگر وظایف فرمانده تشویق و تنبیه است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه افرادی که تلاش می‌کنند و موفق هم می‌شوند این ها افرادی هستند که به هدف خود می رسند، گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند «جذب حداکثری و دفع حداقل»، یک مدیر باید تلاش کند حداقل تنبیه و حداکثر تشویق را انجام دهد تا فرد بتواند راه و مسیر درست خود را پیدا کند.

وی بیان کرد: کسی که می‌خواهد فرد یا فرمانده موفقی باشد، مدیریت زمینه رشد و تعالی این امر را ایجاد می‌کند.

ابوحمز با بیان اینکه بهترین مدیریت، مدیریت جهادی است، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص آیتم‌های مدیریت جهادی گفت: علم، تلاش، کار، محاسبه با خدا، تدبیر و درایت از شاخص‌های مدیریت جهادی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات