ایران در یکی از اولین خریدهای سال جاری خود پس از لغو تحریم ها، ۶۰ هزار تن شکر خام برزیلی خریداری کرده و انتظار می رود در ماه های آینده شکر بیشتری وارد کند.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۱۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، منابع تجاری گفتند، ایران این هفته در یکی از اولین خریدهای سال جاری خود پس از لغو تحریم ها، 60 هزار تن شکر خام برزیلی خریداری کرده و انتظار می رود در ماه های آینده شکر بیشتری وارد کند.

این منابع افزودند، شرکت بازرگانی دولتی ایران، که مسئول انجام این خریدهاست این محموله را از یک تجارت خانه بین المللی برای ارسال در بازه زمانی 15 جولای تا 15 اوت خریداری کرده است.

به گفته منابع تجاری، این قرارداد به قیمت 37 تا 40 واحد پایین تر از قیمت شاخص آی سی ای شکر خام بسته شده که یک قیمت رقابتی به شمار می رود. اوایل این هفته، با مشاهده کاهش عرضه شکر خام در بازار پس از سال ها مازاد عرضه، قیمت این کالا به بالاترین رقم خود در 3 سال و نیم گذشته رسید. مدارک خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران نشان می دهد که رقم این معامله 60 هزار تنی شکر خام برزیلی باید تا 4 جولای پرداخت می شده و محموله در فاصله 15 جولای تا 15 اوت حمل خواهد شد.

منابع تجاری ماه گذشته گفتند ایران در مجموعه ای از معاملات، حداقل 250 هزار تن شکر خام برزیلی برای حمل در بازه زمانی می تا ژوئن خریداری کرده است و خریداران عمدتا وارد کنندگان بخش خصوصی بوده اند.

یک منبع تجاری گفت: محدودیت های پرداخت همچنان برای ایران وجود دارد و تاجران بین المللی بیشتر ترجیح می دهند با شرکت بازرگانی دولتی ایران معامله کنند، زیرا این شرکت به عنوان یک نهاد دولتی فرآیند تامین مالی نسبتا آسان تری را پیش روی خود دارد.

منابع تجاری گفتند، انتظار می رود ایران در ماه های آینده خریدهای بیشتری را انجام دهد.

تحریم های غرب علیه ایران از جمله محدودیت های بانکی، در ماه ژانویه در قالب توافق هسته ای برداشته شد. هرچند واردات مواد غذایی و کالاهای بشردوستانه هیچگاه مشمول محدودیت های تحریمی نبوده، اما ادامه مشکلات مربوط به تامین مالی فعالیت های تجاری و ذخیره کالاهای مختلف از جمله شکر در سال گذشته، موجب کندی خرید و فروش های ایران در بازار شده است. منابع تجاری گفتند، خریداران ایرانی آخرین بار در سه ماهه پایانی سال گذشته شکر خریده بودند.

ارسال نظرات