خبرهای داغ:
یک متخصص کودکان گفت: کودکان در معرض آسیب بیشتری در برابر ریزگردها و گرد و غبار قرار دارند و باید مورد مراقبت بیشتری قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۷۰۸۳۹۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کودکان در معرض آسیب بیشتری در برابر ریز گردها قرار دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دکتر احمد رضا یعقوبی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت نامناسب هوای قم با توجه به هجوم ریزگردها عنوان کرد: باز هم ريز گردها بر قم مستولي شده و سلامت بیماران قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان را تهدید می کند.

این متخصص کودکان با تاکید بر اینکه کودکان در معرض آسیب بیشتری در برابر ریزگردها و گرد و غبار قرار دارند و باید مورد مراقبت بیشتری قرار بگیرند، افزود: كودكان حساس و آسماتيك كاملا مراقب باشند در این شرایط ماسك و دوری از هوای آزاد توصيه مي شود.

یعقوبی بیان کرد: در شرایطی که با ریزگردها در هوا مواجه می شویم اسپری سالبوتامول را برای كودكان زمينه دار شروع كنيد البته میزان مصرف باید زیر نظر پزشک متخصص باشد.

وی در مورد خطرات ریزگردها گفت: این ریزگردها به‌ دلیل قطر کوچک خود، به راحتی به راه‌های هوایی و ریه ها نفوذ می کند.

این پزشک متخصص یاداور شد: ریزگردها معضل بزرگی است که به طور جدی سلامت کودکان را تهدید می کند و عوارض بلند مدتی را بر جای می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه افراد سالمند و بیماران نیز در هوای ناسالم با وجود انبوهی از یرز گردها در خطر هستند اما عوارض تنفس در این هوای آلوده به مراتب برای کودکان و نوزادان به دلیل تعداد بیشتر دفعات تنفسی بالاتر است.

گفتنی است: از ابتدای سال جاری تاکنون، هوای قم در 50 روز غبارآلود بوده که تمرکز این آلودگی در روزهای 4 تا 14 اردبیهشت، 24 اردیبهشت تا یکم خرداد، 20 تا 23 خرداد، 27 تا 31 خردادماه و یکم تا ششم تیرماه بوده است.

آلودگی هوای استان قم در سال 92، پنج روز از سال ثبت شده، در حالی که در سال های 93 و 94، به ترتیب 60 و 70 روز از سال هوا آلوده اعلام شده است.

 
ارسال نظرات