رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی :
همتی از عدم حضور تیم پهلوانی و زورخانه ای استان که با پشتیبانی باشگاه شهرداری به لیگ برتر صعود کرده بود و به دلیل نبود حمایت‌های استانی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۸۳۰۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴

خبرگزری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

تیمور همتی رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی گفت: تیم پهلوانی و زورخانه‌ای استان سال گذشته موفق شد با تلاش و پشتکار بازیکنان به لیگ برتر کشور راه پیدا کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته مسؤولان باشگاه ورزشی شهرداری اراک قول دادند در صورت صعود به لیگ برتر حمایت‌های مالی خود را ادامه و افزایش دهند، اما در سال جاری شاهد عملی نشدن این حمایت‌ها از سوی باشگاه ورزشی شهرداری اراک و صنایع بزرگ در این شهر هستیم و به دلیل مشکلات مالی نخواهیم توانست در لیگ برتر حضور پیدا کنیم.

رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت ویژه جوانان و نوجوانان اضافه کرد: طرح اوقات فراغت در نوبت صبح هر روز در زورخانه متقین اراک ویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود، همچنین کارگاه‌های آموزشی نیز در نوبت عصر ویژه کودکان زیر 12 سال برگزار می‌شود.

همتی تصریح کرد: هم‌اکنون 100 نفر از خردسالان در کلاس‌های آموزشی شرکت داشته و آموزش‌های لازم این رشته را فرا می‌گیرند، ضمن اینکه علاقمندان نیز می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

وی از برگزاری مسابقات انتخابی نونهالان خبر داد و افزود: این مسابقات 18 تیرماه در زورخانه متقین برگزار می‌شود و نفرات برتر به مسابقات قهرمانی کشور که 17 و 18 مردادماه به میزبانی اراک در سالن دو هزار نفری برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی ادامه داد: پس از مسابقات نونهالان بلافاصله مسابقات انتخابی نوجوانان و جوانان به منظور حضور در مسابقات کشوری برگزار خواهد شد.

همتی همچنین از برگزاری مراسم ویژه در روز اول مردادماه به مناسبت روز ورزش پهلوانی در اراک خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای از جمله ورزش‌هایی است که در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته و سفارش ویژه‌ای به آن شده است، چرا که موجب ترویج روحیه و منش پهلوانی در جامعه می‌شود.

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی ادامه داد: این ورزش همچنین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است لذا می‌طلبد مسؤولان شهرداری و شورای شهر استان همان‌طور که مسؤولان شهرداری اصفهان اقدام به تاسیس 10 زورخانه جدید طی سال‌های اخیر در راستای توسعه این رشته در شهر خود کرده‌اند، نسبت به احداث زورخانه جدید در اراک و سایر شهرها اقدام کنند و این رشته را مورد حمایت قرار دهند.

همتی تاکید کرد: هیأت ورزش پهلوانی استان جزء پنج استان‌ برتر کشور بوده و در یکسال اخیر موفقیت‌های بسیاری را در میادین ملی و بین‌المللی به دست آورده که کسب 34 مدال طلا و نقره گواه این ادعاست.

ارسال نظرات