خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین بیان کرد: ترویج اعتیاد مسئله اي عليه امنيت ملي و نظام اسلامي تبديل مي كند لذا اعتياد هرچه به جلو برود شاخ و برگ فراوان آن توليد جرم ،نا امني ، و بحران مي كند.
کد خبر: ۸۷۰۸۲۷۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

حجت الاسم عباس نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در ارتباط با چگونگی تعریف نظم در جامعه گفت: دين اسلام  داراي ابعاد مختلفي است و در همه زمينه ها براي بشر  برنامه دارد، از آنجا كه ما انسان‌ها يك موجود اجتماعي هستيم.

وی افزود: اسلام نيز براي زندگي اجتماعي ما قوانين و مقراراتي وضع كرده است، يكي از اين قوانين حقوق شهروندي است كه براي ساماندهي و نظم دادن به اجتماع وضع شده است.

وی بیان کرد: چنانچه هريك از اين قوانين و مقرارات مورد بي مهري  قرار گيرد عواقب  زشت آن در جامعه بروز مي كند، يكي از اين موارد سبك زندگي اسلامي و پيروي نكردن از سبك زندگي غربي است  كه همواره مورد تاكيد رهبر انقلاب است.

این مسئول با اشاره به آسیب‌های اجتماعی از منظر شرعی تبیین کرد: آسيب هاي اجتماعي  داراي اولويت هاي مختلف هستند كه   اولويت اول كه بايد به آن توجه داشته باشيم  و در ديدار رهبر انقلاب با سران سه قوه مطرح شد اعتياد و مواد مخدر و تهديد جامعه از اين منظر بود.

حجت الاسلام نظری با اشاره به بحث اعتیاد خاطرنشان کرد: از نظر ديني در مواد مخدر دو نوع ظلم  وجود دارد، نخست ظلم به خود كه فرد جسم و جان و هستي خويش را در معرض نابودي قرار مي دهد و دوم ظلم به ديگران و جامعه است.

مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین اضافه کرد: فرد معتاد از نظر مالي، آبرو خود و اطرافيان، انهدام خانواده ها، سرقت، قتل، و هزاران مورد ديگر  است كه فرد با ابتلا به اين مواد این ظلم به جامعه را سبب مي شود.

وی اضافه کرد: رد پاي دشمن در ترويج اعتياد و مواد مخدر وجود دارد، كه افراد جامعه و جوانان را به بي هويتي، بي تعصبي، لاقيدي به امور كشور و مناف ملي، ايجاد بحران ضد امنيتي  ازدياد طلاق و  فرزندان بي سرپرست  به  مسئله اي عليه امنيت ملي و نظام اسلامي تبديل مي كند لذا  اعتياد هرچه به جلو برود شاخ و برگ فراوان آن توليد جرم ،نا امني ، و بحران مي كند.

 

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها