واکنش کوثری به اعترافات اخیر رییس سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با «بسیج»:
نماینده سابق مجلس عنوان کرد: می خواهند در داخل کشور مردم را دوقطبی کنند و ملت را به جان هم بیندازند و این توطئه در این چارچوب درحال طراحی است.
کد خبر: ۸۷۰۸۱۸۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرزی اتمی مبنی بر بدعهدی امریکایی‎ها و توطئه‎های در راه، اظهار داشت: حالا خوب است که آقای صالحی این مسئله را به صراحت بیان می‎کند، بعضی از اعضای تیم مذاکره کننده در همین حد هم واقعیت‎ها را مطرح نمی‎کنند.

کوثری در ادامه تاکید کرد: مقام معظم رهبری مسئله بدعهدی امریکایی‎ها را از همان ابتدای مذاکرات مطرح کردند و این روش استکبار جهانی پیش بینی می نمودند، ما نیز این مسائل را در کمیسیون ویژه برجام و کمیسیون امنیت ملی دائما به خود آقای صالحی و تیم مذاکره کننده می‎گفتیم. حداقل او الان صادقانه اعتراف می‎کند.

وی با بیان اینکه مسئله بدعهدی امریکا یک واقعیتی است که تیم مذاکره کننده نمی‎تواند از آن فرار کند گفت: این صحبت‎های آقای صالحی با اینکه دیر شده، اما باز هم خوب است که برخی واقعیت ها را قبول کرده‎، اما برخی افراد دیگر مخصوصا شخص رئیس جمهور همچنان در حال توجیه برجام هستند و هنوز نمی‎خواهند بدعهدی امریکایی‎ها را قبول کنند و با مردم صادقانه در میان بگذرانند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: این اظهارات و اذعان آقای صالحی به بدعهد بودن امریکا باید به عنوان یک عبرت برای ما باشد تا به طور کامل این امریکای خبیث را بشناسیم و بدانیم که آنها هیچ زمانی برای منافع ایران یک قدم هم بر نخواهند داشت.

کوثری درخصوص اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه توطئه‎های جدیدی در راه است، عنوان کرد: توطئه این است که می‎خواهد بعد از برجام قدم های بیشتری بردارند، حتی موضوع موشکی نیز بهانه‎ای برای توطئه های بعدی است.

وی ادامه داد: ایران موفقیت‎هایی در منطقه داشته و ملت‎ها را با خودش همراه کرده و دقیقا جلوی جبهه امریکا و اسرائیل ایستاده‎، لذا امریکایی‎ها به دنبال این هستند تا به نوعی بتوانند موضوع منطقه را در رابطه با برجام پیش بکشند و این گونه بیان کنند که ما زمانی برجام را اجرایی می‎کنیم که شما از منطقه دست بردارید یعنی ملت‎ها را از خودتان دور کنید که البته دروغ می‎گویند؛ این توطئه امریکاست.

نماینده سابق مجلس در ادامه این مطلب تاکید کرد: حتی توطئه فراتر از این هم ممکن است باشد که در داخل کشور مردم را دوقطبی کنند و ملت را به جان هم بیندازند و این توطئه در این چارچوب درحال طراحی است.
ارسال نظرات