ما برای اینکه مشکلات را در عرصه کار فرهنگی اصلاح کنیم، باید به صورت مرتب الگوهای موفق ارائه دهیم
کد خبر: ۸۷۰۸۱۰۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، در حاشیه دیدار سردار نقدی با عوامل سریال آرام میگیرم در لوکیشنی در حوالی میدان هفتم تیر؛ رییس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار ما، در پاسخ به این پرسش که با توجه به اشاره رهبر معظم انقلاب به معضل «ولنگاری فرهنگی» و مصداق کم کاری و کاستی متولیان فرهنگ همچون رسانه ملی در تولیدات سیما؛ سازمان بسیج به عنوان یک نهاد ارزشی چه نقشی می تواند در تعدیل و رفع این معضل در جهت رفع نگرانی ودغدغه های رهبری داشته باشد بیان کرد:

ما برای اینکه مشکلات را در عرصه کار فرهنگی اصلاح کنیم، باید به صورت مرتب الگوهای موفق ارائه دهیم، ما نمیتوانیم جای تمام نهاد های فرهنگی را بگیریم، چراکه فرصت، امکانات و توانایی آن را نداریم و درگیر مأموریت های همه جانبه هستیم.  

وی با اشاره به مأموریت های کلان فرهنگی سازمان بسیج در جهت تعالی آحاد جامعه بیان کرد:ما میتوانیم در بسیج الگو سازی کنیم، الگو سازی برای کسانی، که باور ندارند می شود با حفظ ارزش ها، جذابیت های هنری فوق العاده ای هم ارائه داد تا مخاطب جذب آن شود.

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی در ادامه با بیان این نکته که بسیج می تواند نشان دهنده این مسیر و محقق کردن آن در فعالیت های فرهنگی و هنری باشد گفت: انتظاری که از نهادهایی همچون بنیاد روایت، بسیج هنرمندان و دیگر نهادهای ارزشی که متولی این کار در بسیج و سپاه هستند می رود این است که با این نگاه ایرانی-اسلامی الگو سازی کنند و حجت را برای کسانی که باور ندارند این کار میسر و شدنی است در عرصه های فرهنگی و هنری تمام کنند.

ایشان ضمن ابراز تأسف  در ارتباط  با کسانی که با الگو سازی منطبق بر ارزش های اسلامی مغایرت دارند ابراز کرد: باور این عده که متأسفانه جزو بدنه فعالان فرهنگی هم هستند و معتقدند نمی توان ارزش های انسانی و کرامات انسانی را توأمان با جذابیت های هنری حفظ کرد، می تواند به الگو دهی درست به جامعه صدمه بزند و عرصه را برای تاخت و تاز دشمنان ما نظیر آمریکا، اسرائیل و ایادی آن ها در زمین فرهنگی ما باز کند.

سردار نقدی همچنین ابراز کرد: بر همین اساس وظیفه ماست تا نشان دهیم که الگو سازی برای اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان، مغایرتی با ارزش های ایرانی- اسلامی ندارد و می توان در راستای تحکیم  اصول اعتقادی و بنیان خانواده الگوهایی جذاب و نمایشی ایجاد کرد که مورد استقبال عموم جامعه هم قرار بگیرد.

وی در ادامه این گفتگو ضمن تمجید از برخی آثار تلویزیونی مانند سریال «کیمیا» بیان داشت: مجموعه «کیمیا» مجموعه پر مخاطبی در سیما بود، همچنین سریال «برادر» که در این شب ها از رسانه ملی پخش می شود. این مجموعه های تلویزیونی از همین دست الگوسازی ها هستند که در این راه تلاش مثبتی کرده اند و جای تقدیر دارند.

سردار نقدی در خاتمه با اشاره به کارشکنی و شیطنت برخی رسانه های داخلی و خارجی در تخریب مجموعه های ارزشی تلویزیون افزودند: متأسفانه برخی رسانه ها با شیطنت هایی سعی دارند به هر بهانه ای و با تکیه بر نقدهای غیرمنصفانه، به این دست تولیدات ارزشی سیما حمله کرده و آن ها را مورد تاخت و تاز قرار دهند. وظیفه رسانه های ارزشی است که از این دست تولیدات دفاع کرده و نگاه ارزشی و انقلابی و اسلامی نهفته در بطن آن را برای عموم جامعه تبیین کنند. امید است که با تولید و پخش سریال «آرام میگیریم» که نمونه ای دیگر از همین الگوسازی های موفق ارزش مدار است، تولیدات در این راستا بیشتر شود و بتوان تا حدی جلوی نفوذ فرهنگی  غرب را گرفت و مخاطب را با رسانه ملی و ارزش های انقلاب اسلامی به واسطه هنر متعالی فیلمسازی و سینما آشتی داد.

ارسال نظرات