تکمیل زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبارات خوبی برای حوزه گردشگری استان پیش‌بینی کردیم، گفت: عدم تخصیص اعتبارات مانع تکمیل زیرساخت‌ها در استان شده است.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۶۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

پژمان نیک‌اقبالی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مقصد جدید گردشگری در کشور مطرح شده، اظهار کرد: در تعطیلات عید فطر امسال مسافران و گردشگران زیادی به استان سفر کردند و این موضوع از قبل پیش‌بینی شده بود، لذا دستگاه‌های عضو خدمات سفر بیشتر از توان خود پای کار بودند و خدمات لازم را به مردم ارائه کردند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حجم مسافران  به شهرهای یاسوج و سی‌سخت بالا بود و خدمات‌رسانی به این افراد از توان استان خارج بود، گفت: وقتی در یک شهر 120 هزار نفری چندین برابر جمعیت مسافر وارد شهر می‌شود قطعا مشکلاتی را در پی خواهد داشت که در شهر یاسوج نیز شاهد این مشکلات به دلیل کمبود زیرساخت‌های گردشگری بودیم.

وی تصریح کرد: در گذشته دولت از صفر تا 100 کارهای گردشگری و میزبانی از مسافران را بر عهده داشت که ما در آن زمان از این فرصت به خوبی استفاده نکردیم، بدین منظور باید با همکاری بخش خصوصی اقدامات لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها فراهم‌ شود.

نیک‌اقبالی با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری دولت یازدهم در سال‌های اخیر گفت: در سه سال گذشته که وضعیت خاصی در اعتبارات و بودجه کشور حاکم بود اعتبارات خوبی برای گردشگری استان پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: اعتبارات خوبی برای شهرداری یاسوج از محل ماده 180 پیش‌بینی کردیم اما حتی یک ریال از این اعتبارات تخصیص داده نشد که عدم تخصیص اعتبارات از توان استان خارج است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال گذشته برای پارک‌های یاسوج، پل چهارم بشار و سایر زیرساخت‌های این شهر اعتبارات خوبی منظور کردیم اما این اعتبارات تخصیص داده نشد.

وی اضافه کرد: در سفر آتی رئیس جمهوری به استان یکی از پیشنهادها و اولویت‌های ما بحث گردشگری و کمک به عمران شهری در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد است.

ارسال نظرات