وحید جلیلی عنوان کرد

مواجه شدن ماجرای قیام گوهرشاد با یک سانسور تاریخی/ ایجاد موزه گوهرشاد تا پایان تابستان سال جاری در مشهد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: تلاش شده است قیام گوهرشاد به عنوان میراث تاریخی ملت مسلمان سانسور شود بطوریکه با گذشت 81 سال از این واقعه بزرگ تاریخی و با وجود شهدای بسیار هنوز اطلاعات بسیاری در این مورد وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۵۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، وحید جلیلی، عصر امروز در نشست خبری همایش ملی قیام گوهرشاد در شهرداری مشهد اظهار داشت: تلاش شده است قیام گوهرشاد به عنوان میراث تاریخی ملت مسلمان سانسور شود بطوریکه با گذشت 81 سال از این واقعه بزرگ تاریخی و با وجود شهدای بسیار هنوز اطلاعات بسیاری در این مورد وجود ندارد بنابراین باید آوار برداری صورت گیرد.
 
وی با اشاره به برگزاری همایش بیان داشت: این همایش با استقبال خوبی از سوی تاریخ نگاران و پژوهشگران روبرو شد و مقاله‌های خوبی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
 
جلیلی نسبت به ضرورت ورود دستگاه های مختلف برای زنده نگه داشتن قیام تاریخی گوهرشاد تاکید کرد.
 
جلیلی با اشاره به نبود نشانه ای از قیام بزرگ گوهرشاد در مسجد گوهرشاد، گفت: ما در حرم مطهر نشانه هایی از آثار ناصرالدین شاه و فتحعلی شاه را داریم اما نشانه ای از این قیام بزرگ در مسجد گوهر شاد به چشم نمی خورد که آستان قدس رضوی حرکت هایی را در زمینه این قیام تاریخی مردم مشهد شروع کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، تصریح کرد: هزینه کردن برای همایش هایی از جمله این همایش سرمایه گذاری برای حفظ هویت فرهنگی مشهد است.
 
وی با اشاره به پرداختن به قیام گوهرشاد در حوزه های مختلف، گفت: در حوزه گرافیست، ساخت مستند، شعر، موسیقی، تئاتر، ادبیات کودک، تابلو نقاشی و موزه به قیام گوهرشاد و کشف حجاب رضاخانی پرداخته شده است که به زودی از آن ها رونمایی می شود.

جلیلی از ایجاد موزه گوهرشاد تا پایان تابستان سال جاری با همکاری آستان قدس رضوی در موزه مرکزی آستان قدس رضوی و نیز صحن گوهرشاد خبر داد.
 
وی در پایان گفت: در کمیته فرهنگی مشهد 2017 جایزه‌ای تحت عنوان «جایزه بین‌المللی گوهرشاد» تعریف شده است که در نهایت به یک نشان بین‌المللی سالانه تبدیل خواهد شد و هر سال به فعال‌ترین و برجسته‌ترین فعالان حوزه سبک زندگی اسلامی در برابر سبک زندگی غربی اختصاص پیدا خواهد کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار