یک کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: بخشی از کمبود نقدینگی کشور با متعارف کردن فیش‌های نجومی و بر گرداندن وام‌های میلیاردی کم بهره مسئولان حل می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۳۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: تفکر اسلام، تفکری بر مبنای عدالت اجتماعی است که باید اقشار مختلف جامعه را در بر بگیرد نه اینکه کارگران زحمت کش دائم دنبال معوقات خود باشند و از آن طرف مسئولین ارشد دولتی حقوقهای نجومی دریافت کنند، لذا این نگاه هیچ جایگاهی در اسلام ندارد.
 
وی با انتقاد از کسانیکه این حقوقها را نجومی نمی دانند، بیان داشت: برخی مسئولان ارشد نظام با کمال وقاحت حقوقهای نجومی مدیران دولتی را تنها ناعادلانه و نامتعارف می دانند، کما اینکه در قانون حقوق و مزایای همین مدیران بر اساس معیار مشخص شده و علاوه بر ناعادلانه بودن، غیر قانونی است و باید این مبالغ هنگفت به خزانه کشور برگردد و افراد مورد مواخذه قرار بگیرند.
 
محمدی تصریح کرد: طبق گفته مسئولان، دیوان محاسبات کشور حدود ۹۵۰ نفر حقوق‌های نجومی و نامتعارف در شرکت های بیمه و دستگاه‌های اجرائی دولت دریافت می کنند که اگر میانگین برگشت آن را ۳۰ میلیون تومان تلقی کنیم حداقل ماهانه حدود ۳۰ میلیارد تومان به خزانه برگردانده می شود و بخشی از مشکل نقدینگی کارگاه‌های اقتصادی خرد و کلان حل می شود.
 
این استاد دانشگاه اذعان کرد: علاوه بر حقوق‌های نجومی وام‌های صفر درصد و کم بهره هم باید رسیدگی شود و مدیری که وام ۵۰۰ میلیونی صفر درصد و یا ۴ درصد گرفته باید طبق ضوابط این پول را برگرداند.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دیگر نمی توان با روحیه اشرافی گری و حقوقهای نجومی از انقلاب و نظام دفاع کرد و باید روحیه انقلابی گری را در جامعه گسترش بدهیم زیرا مدیریت جهادی بیشترین بهره وری را برای مردم و کمترین منفعت را برای مسئولین دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها