امام جمعه آستارا:

بدحجابی و بی حجابی جرم است

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه در قرآن و روایات ائمه اطهار (علیه السلام) بارها بر حفظ حجاب و عفت زنان تاکید شده است، تصریح کرد: در قانون جمهوری اسلامی ایران بدحجابی و بی حجابی جرم محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۱۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹

به گزارش بسیج از آستارا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان به حمله عوامل رضا خان به مسجد گوهرشاد مشهد و کشتار مردم به دستور رضاخان در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی اشاره کرد و گفت: این روز به روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه کسی که عفیف باشد حجاب هم خواهد داشت، افزود: در دین اسلام بحث عفاف و حجاب و پوشش زنان خیلی تاکید شده است.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه تغیر لباس و پوشش تغییر فرهنگ است، تصریح کرد: انسان باید از فرهنگ خود حفاظت کند.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه کسانی که راضی به پوشیدن لباس های زننده و بدحجاب می‌شوند در واقع به فرهنگ اسلامی ایرانی خود پشت کرده اند، اظهارکرد: در فرهنگ ایرانی حجاب بوده و زنان ایرانی حتی قبل از اسلام داری حجاب بودند و کسانی که می‌گویند من ایرانی هستم باید به فرهنگ خود احترام بگذارند و پوشش های مناسب و اصیل اسلامی و ایرانی داشته باشند.

وی لباس را پوشش وجودی انسان دانست و خاطرنشان کرد: در عصر حاضر اسلام و حجاب غریب واقع شده است.

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه زنان و دختران بدحجاب سربازان بی جیره و مواجب آمریکایی ها، استعمار و انگلیس محسوب می‌شوند، تصریح کرد: این افراد بدون اینکه مزدی از آمریکا و اسرائیل دریافت کنند فرهنگ آنان را در جامعه ترویج داده و تبلیغ می‌کنند.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه به خاطر اسلام به ویژه عفاف و حجاب هزاران شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده است، افزود: این مانتوهای کوتاه و جلو باز در داخل کشور و توسط تولید کنندگان مجوز دار داخلی تولید و به بازار عرضه می‌شود و باید با این تولید کنندگان برخوردی جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن و روایات ائمه اطهار (علیه السلام) بارها بر حفظ حجاب و عفت زنان تاکید شده است، تصریح کرد: در قانون جمهوری اسلامی ایران بدحجابی و بی حجابی جرم محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا،  فسادهای مالی و اداری به ویژه دریافت حقوق های نجومی و سرسام آور برخی از مدیران رده بالای دولتی را خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: با دستورات خشک و خالی نمی‌توان کاری از پیش برد و  دولت، قوه قضاییه و مجلس باید با جدیت با عاملان حقوق های چند صد میلیونی برخورد کرده و متخلفین را عزل کنند.

وی با اشاره به آغاز اردوی های جهادی بسیج سازندگی سپاه، افزود: بسیجیان در قالب اردوهای جهادی خالصانه در روستاها و مناطق محروم حضور یافته و در راستای محرومیت زدایی اقدامات خوبی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام حافظ نیا به سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه اطهار (علیه السلام) به دست وهابیت در عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: آل سعود با تروبج و اشاعه وهابیت باعث اسلام زدایی می‌شود و هدف رژیم منحوس آل سعود خشکاندن ریشه اسلام است.

ارسال نظرات