مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

آغاز مبارزه با آفت ملخ مراکشی در سطح بالغ بر 12 هزار هکتار در استان زنجان

برای مقابله و کنترل آفت ملخ مراکشی طی سال زراعی جاری در استان با شروع عملیات کانون یابی از نیمه دوم اسفند ماه از 24 اسفند ماه نیز عملیات کانون کوبی به طور جدی آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۰۷۸۴۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، در راستای مقابله و کنترل آفت ملخ مراکشی طی سال زراعی جاری در استان زنجان با شروع عملیات کانون یابی از نیمه دوم اسفند ماه از 24 اسفند ماه نیز عملیات کانون کوبی به طور جدی آغاز شد.

رباب شب خیز با اشاره به اینکه آفت ملخ مراکشی یک آفت عمومی بوده و وظیفه کنترل آن بر عهده دولت است، افزود: تراکم آفت ملخ امسال نسبت به سال گذشته در استان زنجان خطرناک و بسیار بالا بوده و این به دلیل شرایط آب و هوایی و گرم شدن زود هنگام هوا در اسفند ماه بود به طوری که باعث شد آفت فعالیت خود را زودتر آغاز کند.

وی با بیان اینکه آفت ملخ مراکشی دراستان زنجان عمدتا در شهرستان طارم مشاهده می شود، تصریح کرد: امسال عملیات مبارزه و کانون کوبی علیه این آفت در استان از طریق سمپاش های مختلف و طعمه مسموم در سطح بالغ بر 12 هزار هکتار انجام گرفت.

شب خیز اضافه کرد: مقابله و کنترل آفت ملخ مراکشی در استان زنجان سالانه به طور متوسط بالغ بر 450 میلیون تومان هزینه بر است.

این مسئول در ادامه در مورد بیماری زنگ زرد گندم نیز گفت: امسال کانون های اولیه این بیماری در شهرستان خرم دره و مناطقی از شهرستان خدابنده مشاهده شد که بالافاصله نسبت به کانون کوبی در این مناطق اقدام شده و در سطح 50 هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفت به طوری که امسال خسارت عمده ای ناشی از این بیماری در استان نداشتیم.

وی متذکر شد: در حال حاضر عملیات مبارزه با آفت سن گندم در استان زنجان به اتمام رسیده به طوری که امسال سطح نهایی مبارزه با آین آفت در استان به 115 هزار هکتار رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار