رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان زنجان:

واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام استان زنجان علیه بیماری آبله و شاربن

در طرح واکسیناسیون رایگان بیماری آبله و شاربن، بیش از یک میلیون رأس دام استان زنجان واکسینه شدند.
کد خبر: ۸۷۰۷۸۴۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان زنجان گفت: در طرح واکسیناسیون رایگان بیماری آبله و شاربن، بیش از یک میلیون رأس دام استان زنجان واکسینه شدند.

منصور صمصامی با تأکید بر اینکه همه ساله طبق برنامۀ پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان بر علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌پذیرد، افزود: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به واکسیناسیون 477 هزار و 334 رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن در این استان ابراز داشت: نام دیگر این بیماری سیاه زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و حیوان است.

منصور صمصامی از واکسیناسیون 556 هزار و 565 رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله خبر داد و تصریح کرد: آبله بیماری ویروسی حادی است که سبب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

ارسال نظرات