خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به سه پرونده قاچاق در شعب تعزیرات حکومتی شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: متهمان این پرونده‌های قاچاق به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۸۷۰۷۶۷۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد اقوامی اظهار داشت: تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در طول هفته گذشته اقدام به رسیدگی به سه پرونده قاچاق در شهرستان‌های خوی و میاندوآب این استان کرده است.

وی ادامه داد: بنابر اعلام شعب تعزیرات حکومتی این شهرستان‌ها متهمان این پرونده‌های قاچاق به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به یکی از پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی که در شهرستان خوی مورد رسیدگی قرار گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق مقادیری مواد خوارکی بوده و توسط ماموران انتظامی این شهرستان کشف شده است.

این مسؤول تصریح کرد: ماموران انتظامی خوی در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شده و اقدام به توقیف این خودرو کردند.

اقوامی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو تعداد 41 هزار و 81 عدد انواع مواد خوراکی از نوع پاستیل، شکلات و زیتون را کشف و ضبط کرده و در این راستا تشکیل پرونده کردند.

وی گفت: این پرونده قاچاق با اعلام شکایت گمرک پرونده فوق پس از طی مراحل قانونی جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی خوی ارجاع داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوی تصریح کرد: متهم این پرونده قاچاق بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز خوی به پرداخت 485 میلیون و 200 هزار و 910 ریال جزای نقدی محکوم شد.

این مسؤول به دومین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان که در شهرستان میاندوآب مورد رسیدگی قرار گرفته شده است اشاره کرد و. گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق موتورسیکلت است.

اقوامی افزود: ماموران انتظامی میاندوآب در در راستای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی طی بازرسی‌های خود یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 1000 را به ظن قاچاق کشف و ضبط کردند.

وی گفت: این پرونده قاچاق با اعلام شکایت گمرک پس از طی مراحل قانونی جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به میزان محکومیت این پرونده قاچاق اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز میاندوآب متهم این پرونده قاچاق به پرداخت 201 میلیون و 227 هزار و 206 ریال جزای نقدی محکوم شد.

این مسؤول به دیگر پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان که در شهرستان خوی مورد رسیدگی قرار گرفته شده است اشاره کرد و گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق نوشابه انرژی‌زا است.

اقوامی افزود: این محموله قاچاق توسط ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی خوی در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک شده و اقدام به بازرسی از این خودرو کردند، در بازرسی از این خودرو تعداد 3 هزار و 485 عدد نوشابه انرژی‌زا قاچاق شده کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این راستا با اعلام شکایت گمرک شهرستان خوی، پرونده فوق پس از طی مراحل قانونی جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی خوی ارجاع شد.

این مسؤول به میزان محکومیت این پرونده قاچاق اشاره کرد و گفت: بنابر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز خوی متهم این پرونده قاچاق به پرداخت 246 میلیون و 526 هزار و 818 ریال جزای نقدی محکوم شد.

ارسال نظرات