خبرهای داغ:
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف آذربایجان‌غربی تشکیل شده و این موضوع در حال پیگیری است.
کد خبر: ۸۷۰۷۶۵۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد دهقان با اشاره به اقدامات ماه گذشته معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: در خرداد ماه و در حوزه اداره فرش، تشکیل انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف آذربایجان‌غربی در سال 95 پیگیری شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در این بازه زمانی ضمن پیگیری تشکیل انجمن تولید کنندگان فرش دستباف استان، تشکیل صندوق حمایت از قالیبافان فرش دستباف نیز پیگیری شد.

به گفته دهقان معرفی تعدادی از طراحان و نقاشان فرش دستباف آذربایجان‌غربی به مرکز ملی فرش ایران برای دریافت نرم افزار پوریا، معرفی متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی به بانک و بررسی نحوه رفع مشکلات بیمه‌ای قالیبافان و گواهی مهارت آنها، از سایر اقدامات ماه گذشته این معاونت بوده است.

وی از دیدار با رئیس مرکز جذب سرمایه‌گذاری استان و انجام مذاکرات لازم در زمینه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: این جلسه به منظور بازاریابی و صادرات فرش دستباف آذربایجان‌غربی برگزار شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در خرداد ماه تعداد بازرسی مشترک با سازمان تامین اجتماعی به 1523 مورد رسید افزود: علاوه بر آن، 34 فقره کارت شناسایی برای قالیبافان صادر شد.

وی با بیان عملکرد اداره امور اصناف و تشکل‌ها گفت: در ماه گذشته ضمن مشاوره و پاسخگویی به متقاضیان بازاریابی شبکه‌ای و فروشگاه‌های مجازی و نیز رسیدگی به مشکلات سایت ایرانیان اصناف، رسته‌های درخواستی شهرستان‌ها و مرکز استان در این سایت ایجاد شد.

دهقان تصریح کرد: تجهیز واحدهای صنفی به ترازوی دیجیتال، کارتخوان و صندوق مکانیزه و نیز پیگیری‌های لازم در زمینه تشکیل اتحادیه موقت بافندگان فرش دستباف از سایر اقدامات این معاونت در خرداد ماه بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به عملکرد اداره بازرگانی خارجی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز ضمن صدور کارت‌های بازرگانی، مرزنشینی و پیله‌وری، وضعیت جاده خوی و مرز رازی و نیز مسائل و مشکلات مرز سرو ارومیه بررسی شد.

وی با بیان اقدامات اداره توسعه زیرساخت‌های تجاری استان اظهار داشت: در این زمینه ضمن پیگیری تغییر کاربری مجتمع صنفی فلزکاران از امور اراضی استان، امورات مربوط به مجتمع درودگران ارومیه نیز بررسی شد.

به گفته دهقان، در خرداد سال 95، برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی تدوین و تنظیم شده و ضمن بازرسی و پایش بیش از 150 کارگاه تولیدی،اطلاعات متقاضیان درخواست تسهیلات روستایی جمع‌بندی و طرح‌های اولویت‌دار مشارکتی و غیر مشارکتی واجد شرایط دریافت تسهیلات به مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری معرفی شد.

وی با اشاره به عملکرد ماه گذشته اداره بازرگانی داخلی افزود: در این بازه زمانی برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری تعداد پنج مورد نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، درب و پنجره، یراق آلات و صنایع وابسته، کاشی و سرامیک، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و مهندسی ساختمان صورت گرفت.

به گفته وی، در خرداد ماه ضمن برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در سطح ملی در سایت نمایشگاهی میاندوآب در زمینه صنعت، معدن، مهندسی خدمات واحدهای تولیدی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری تعداد هفت مورد نمایشگاه عرضه مستقیم کالا طرح ضیافت و فروش تابستانه انجام شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اخذ قیمت تعداد 100 قلم انواع کالاهای خوراکی و غیرخوراکی در سطح بازار استان و بررسی وضعیت تولید سیمان استان از سایر عملکرد این معاونت در ماه گذشته بوده است.

ارسال نظرات