خبرهای داغ:
کارشناس امور بانوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر:

تعهد به حجاب و عفاف وظیفه شرعی و همگانی شود/نفاق مسئولین نسبت به حجاب و عفاف بارز است

کارشناس امور بانوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: نباید در موضوع حجاب و عفاف صرف موضوع گزارش به رده های بالا مدنظر باشد، ما باید احساس تعهد به حجاب و عفاف را به وظیفه شرعی و همگانی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۷۶۳۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از تیار؛ راضیه پورحیدر در سومین جلسه تخصصی ستاد حجاب و عفاف و حقوق شهروندی که با حضور مسئولین و مدیران استانی در سالن اجتماعات همکف استانداری آذبایجان غربی برگزار شد، گفت: با وجود اهمیتی که حجاب و عفاف دارد و اینکه ما در جامعه ای زندگی می کنیم که دینمان مشخص است و کشورمان قوانین خاصی دارد اهداف ما معین است.

وی افزود:همه ما معتقدیم در شهری زندگی می کنیم که اقلیت های مختلفی در کنار هم برادرانه و برابرنه زندگی می کنند ما اگر احساس می کنیم آموزش و پرورش در موضوع حجاب و عفاف باید بسیار تلاش کند از باب اینست که زمینه ها ، محتوا و شرایط بسیار مناسبی برای تربیت پذیری نسل جوان اعم از دختر و پسر در سن خاص شکل پذیری شخصت افراد وجود دارد.

کارشناس امور بانوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: اگر در مدرسه شخصیت کودک به نحو احسن شکل بگیرد پس از آن به هیچ وجه محیط در تغییر رفتار و ناهنجاری ها تأثیر نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف وطیفه همگانی بانوان نیست چرا که تجربیات نشان می دهد اگر در ادارات هم زنان و هم مردان قایل به این مسئله شوند و علاوه بر آن مسئولین و مدیران کل در ادارات هم به بحث نظارتی توجه خاصی داشته باشند و فرمالیته عمل نکنند در بحث حجاب و غفاف مشکل حادی نخواهیم داشت.

پورحیدر بابیان ایکه نباید در موضوع حجاب و عفاف صرف موضوع گزارش به رده های بالا مدنظر باشد، افزود: ما باید احساس تعهد به حجاب و عفاف را به وظیفه شرعی و همگانی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه معلمان و مدیران مدارس نیز توجه خاصی به پوشش خود ندارند، گفت: وقتی در مدرسه دانش آموز می بیند که معلم در مدرسه یک لباس و در بیرون از مدرسه به شکل دیگری لباس می پوشد و در اینصورت به ما ایراد می گیرند که ما چگونه سخنان معم را با وجود تناقض رفتار و گفتار بپذیریم .

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه خاطر نشان کرد: باید مسئولین آموزش و پرورش هم مدیران و معلمانی را که در بدنه نظام آموزشی بکارگیری می شوند را یا باید در دوره های آموزش ضمن خدمت نسبت به موضوع حجاب و عفاف تفهیم کنند یا نظارت مستمر و کاملی داشته باشند.

وی افزود: مدیران و روسا در ادارات هم کارمندانی دارند که متأسفانه نفاق عملی هم آنها بسیار بارز است با توجه به اینکه شکل گیری اولیه تربیت در خانواده ها مورد قبول است وقتی در خانواده اعضای خانواده می بینند که پدر خانواده مجری فلان اداره است اما زن خودش در بیرون ازحجاب و عفاف فرسنگها فاصله دارد فرزند این خانواده چگونه می خواهد تربیت شود.

پورحیدر گفت: به عنوان پیشنهاد باید مدیران ادارات و مسئولین ارشد استان تدابیری بیندیشند که در ادارات هم نظارتی بر حضور در بیرون از اداره صورت گیرد.

ارسال نظرات